Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
[PORADNIK/TUTORIAL/Whatever] Jak DOBRZE mixować bloki?
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 20:34    Temat postu: [PORADNIK/TUTORIAL/Whatever] Jak DOBRZE mixować bloki? Odpowiedz z cytatem  

Witajcie w moim poradniku!

Postanowiłem poruszyć sprawę, która niesamowicie mnie drażni.

Wielu Polaków bierze się za blockmixing w swoich trasach. Jest to oczywiste - edytor uniemożliwia nam wstawienie bloku tam gdzie chcemy. Mixujemy go więc.

W zasadzie każdy dobry mapper potrafi bez problemu przekształcić to:



w to:



No właśnie. Tylko w TO:



Ile razy skopaliście przejazd przez to wystające g* [1]? Ile razy je przeklinaliście?

A przecież, żeby zamienić sytuację na screenshocie wyżej w to:



wystarczą dwa (no, może trzy) kliknięcia... Nie uważacie, że po prostu mapper odstawił klasyczną "manianę" i nie dopracował mapy?

Dlatego wychodzę mapperom z pomocą. Oto Tutorial/Poradnik/Jakkolwiek to nazwiecie na to, żeby pozbyć się wystającego łącznika.

Oto sytuacja, którą widzimy po wczytaniu trasy bezpośrednio po mixowaniu.



Teraz usuwamy blok, który mixowaliśmy.



A teraz klikamy przycisk "cofnij"



I już!



Sami powiedzcie: Czy to było takie trudne? Smile
A teraz pomyślcie ile dobrych przejazdów na waszych mapach uratowaliście dzięki tej sztuczce?

Dziękuję za uwagę jeśli ktoś to przeczytał.

PS Prosiłbym moderatora o przyklejenie :wink:
PS2 Przepraszam za białe ramki przy skrinach nie z TM - jednak nie jestem mistrzem Painta ^ ^

Przyklejone

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Blade
Doświadczony driver


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 154
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

przyda się Very Happy
Godd Job ;p

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
cobham
Gangsta Mapper


Dołączył: 12 Lis 2006
Ostrzeżeń: 2
Posty: 546

Skąd: Poznań

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 22:14    Temat postu: Re: [PORADNIK/TUTORIAL/Whatever] Jak DOBRZE mixować bloki? Odpowiedz z cytatem  

ok, wszystko fajnie. Jest jeszcze inny sposób. Najpierw usadowic zmixowany element, a dopiero pozniej dołączać do niego resztę trasy. Kto jak lubi.

Skoro wziąłeś się za robienie poradnika "Jak DOBRZE mixować bloki?, to możesz uzupełnic go o robienie niewidzialnej drogi, podnoszenie trawy itd. To też się komus może przydac.

Mi osobiście przydał się ten tutorial:
http://tutorials.mania-creative.com/trackmaking_blockmixing/

W szczególnosci punkty:
    - Grass floating in the air
    - Invisible roads

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

podnoszenia trawy niestety nie umiem, o robieniu niewidzialnej drogi w wykonaniu amatora może też będzie ;p

jednak jakby nie patrzeć mój poradnik był pisany do autorów techów, więc o niewidzialnej drodze jak i podnoszeniu trawy nie było potrzeby pisać... Razz

póki co nadal jestem amatorem w blockmixingu, lecz niesamowicie wkurzało mnie wystające łączenie bloku na prawie każdej mapie PL, w której był blockmixing.

a wiem, że mało kto z Polaków zagląda na zagraniczne fora, więc byłem zdesperowany i napisałem Smile

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Blade
Doświadczony driver


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 154
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

pisz pisz o tym co cobham napisal, chetnie poczytam
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 28 stycznia 2011, 23:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Podnoszenie trawy jest proste - po prostu w to samo miejsce zabuguj 2x trawę. Gdy położysz jedną warstwę prawdopodobnie zrobi się dziura, druga (najlepiej z edytora do mixów nie kraść trawy z sąsiedniej pozycji ale przerobić jakiś klocek na trawę) warstwa i masz w pełni funkcjonujący klocek Smile
Raczej ten chwyt nie ma prawa nie działać, bo zastosowałem go w moich dwóch poprzednich trasach RPG.

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
cobham
Gangsta Mapper


Dołączył: 12 Lis 2006
Ostrzeżeń: 2
Posty: 546

Skąd: Poznań

PostWysłany: 29 stycznia 2011, 0:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

@Sebik

Tak przy okazji. To co Ty odwalasz w trasach RPG to istna masakra. Ile czasu poswiecasz na MediaTracker? Przeciez musisz dodac od cholery ścieżek. Czy może istnieje jakiś mniej pracochlonny sposob?

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 29 stycznia 2011, 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Właśnie, dla mnie też jest nie pojęte jak Tobie może się chcieć (np. w Connectorze) robić 204 strony ścieżek MT? :shock:
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 29 stycznia 2011, 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

1. Jakiś anonim na GG (nie chciało mi się w katalogu publicznym sprawdzać ^^) poprosił, abym wytłumaczył robienie podwyższonej trawy. Sprawa jest prosta - musisz zmixować dwa bloki 'StadiumGrass' w jednym miejscu (np. koordy 10, 10, 5).
PS. Dobra, zapomniałem, że trawy raczej nie ma w spisie bloków mixujących edytorów. W tym przypadku wystarczy po prostu 2 dowolne bloki ustawić na tej samej pozycji oraz nadać im typ 'StadiumGrass', efekt:

PPS. Tego efektu nie można wykonać w TM Unlimiterze. Potrzeba do tego TrackInfo, ChallengeEdit albo innego programu bugującego.
2. Przecież w MediaTrackerze można kopiować i wklejać klipy do innych. Podczas pracy nad trasą miałem zapisanych dużo takich 'template', które wklejałem i modyfikowałem na swoje potrzeby. A w connectorze nie ma 204 stron ścieżek tylko (chyba) 21. Co daje koło 130 klipów. Czyli całkiem zgrabnie to spakowałem Smile

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Jurek
Gangsta Mapper


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 558


PostWysłany: 29 stycznia 2011, 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ciekawy problem tu poruszyłeś Key. Jednak rozwiązanie, które proponujesz - klawisz "cofnij" - nie zawsze się sprawdza. Wszystko jest dobrze i cacy jeśli masz zaledwie kilka zbugowanych bloków na mapie. W sytuacji, jeśli masz ich znacznie więcej, a zwłaszcza po umieszczeniu bloków wodnych (water) po wciśnięciu przycisku "cofnij" często-gęsto się zdarza, że wywala na pulpit z gry, co może się wiązać z utratą całej włożonej pracy. Niekiedy, przy odrobinie szczęścia bug się uda, ale z kolei w innych trzeba "podwajać" bloki dirtu czy trawy, bo powstają dziury. Ja osobiście staram się unikać tego przycisku, bo wiem czym to grozi.
W przypadku miksowania tylko kilku bloków jest to jak najbardziej dobra metoda!

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 29 stycznia 2011, 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Jak już mówiłem, poradnik był głównie pisany do techmakerów, a w mało którym techu pojawia się około 10 mixów... :wink:
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Jurek
Gangsta Mapper


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 558


PostWysłany: 29 stycznia 2011, 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Aha, jeszcze jedno mi się przypomniało w związku z tym przyciskiem "cofnij". Taka mała porada.

UWAGA !
Jeśli mamy jakieś zmiksowane bloki na trasie i wycofamy kasując jakieś bloki, to pod żadnym pozorem nie wolno stawiać żadnych bloków w tej przestrzeni, w której kasowaliśmy bloki. Efekt będzie taki , że po zapisaniu - edytor nie wczyta trasy.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dantes
Jeździ konno


Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 26


PostWysłany: 09 lutego 2011, 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

zawsze można zrobić backupa, czyli zwyczajnie gdzieś skopiować nasza trasę przed blockmixingiem
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 09 lutego 2011, 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

TrackInfo automatycznie robi backup.
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?