Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
[PORADNIK] Tworzenie własnego interfesju (.dds)
Idź do strony 1, 2  Następny 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 19:52    Temat postu: [PORADNIK] Tworzenie własnego interfesju (.dds) Odpowiedz z cytatem  

Więc po MT biorę się za drugi poradnik, dotyczący tego, jak chcielibyśmy przekształcić masz interfejs w kolorach, a czasami nawet w kształtach. Od razu chciałbym podziękować Sonnemu, za poradnik o neonach, bo właśnie on naprowadził mnie na program o nazwie DXTBmp. Rozumiem, że nawet nie wicie o czym dokładnie mówie, dałem tu "próbki", które wykonałem:

Oczywiście piszę ten poradnik, abyście coś takiego wykonaliście sami. Po pierwsze ściągamy DXTBmp ( http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE ) i instalujego go gdzieś na kompie. Teraz przejdźmy do folderów, gdzie możemy znaleźć grafikę interfejsu:
Kod:
TMN\GameData\Interface\Media\Texture\Image (menu w czsie gry i edytowania)
TMN\GameData\Menu\Media\Texture\Image (menu główne)
TMN\GameData\Garage\Media\Texture\Image (edytor skórek)
TMN\GameData\ExitSlides (to coś, co reklamuje TMO i TMS jak wychodzisz z gry)

Uwaga! Zróbcie kopię zapasową plików, które będziecie edytować, bo grzebiecie w wewnętrznych plikach gry i jesteście narażani na potrzebę ponownego instalowania gry!
Mówie tu tylko o plikach dds., bo z innymi eksperymenty mi nie wychodzą:

Poradnik:
1. Ładowanie
Arrow Bierzemy plik, który chcemy edytować i robimy kopię.
Arrow Jeśli nie zmieniamy kształtu obiektu (tylko kolor) zapisujemy kanał alfa (Alpha -> Export Alpha Channel). Na przyszłość zapamiętajcie, że alfa to transparentność, biały=widoczny, czarny=ukryty).
Arrow Ustawiamy edytor, w którym będziemy edytować (Prefs -> Select Editor). Gdy go wybierzemy (np. GIMP) powinna zmienić się z prawej ikonka, symbolizująca nasz edytor.
Arrow Ładujemy nasz obrazek do edytora (Image -> Send to editor)
2. Edycja
Arrow Jeśli zmieniałeś kształt, po zapisaniu wykonaj jeszcze kanał alfa (zapisz pod inną nazwą ) przy ładowaniu kanału alfa obrazek zmieni się z kolorowego na odcienie szarości.
3. Zapisywanie
Arrow Najlepiej przed odpalniem DXTBmp po raz drugi, usuń pierwotny plik (NIE KOPIĘ) i zapamiętaj nazwę.
Arrow Teraz uruchamiamy nasz edytorek dds.
Arrow File -> Open i wybieramy nasz zmieniony obrazek
Arrow Po załadowaniu należy dodać kanał alfa (przezroczystości) poleceniem Alpha -> Import Alpha Channel ze skopiowanego pliku lub nasz własny, jeśli zmienialiśmy także kształt (jeśli był to, np. ExitSlide nie ma transparentności, więc nie musimy go importować)
Arrow File -> Save As -> DDS Texture! Teraz kładziemy nasz plik dokładnie w tym samym miejscu gdzie był oryginalny i pod tą samą nazwą z typem:
a) DDS DXT 1 dla ExitSlides,
b) DDS DXT 5 dla całej reszty.
Co by tu jeszcze dodać...
Arrow Ewentualnie można odpalić TMN i zoabaczyć swoje efekty ^^
Wszystkie pytania odnośnie tematu dawać tutaj! GL & HF

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
envy
Osiwiał za kierownicą


Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4
Posty: 2646

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

dodasz swoje gui do sciagniecia?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 20:15    Temat postu: ::::DOWNLOAD:::: Odpowiedz z cytatem  

Mam tu moje 2 obiekty (te ze zdjęć):
Interfejs edytorka: http://www.fileden.com/files/2007/9/18/1440682/EditorBackground.dds (TMN\GameData\Interface\Media\Texture\Image\EditorBackground.dds)
Interfejs gry SOLO: http://www.fileden.com/files/2007/9/18/1440682/UiDriving2Single.dds
(TMN\GameData\Interface\Media\Texture\Image\UiDriving2Single.dds)
Nie dawałem z głównego menu, bo to z TMU skopiowałem po prostu (nie wiem jak na .bik zrobić - tylko dds.'y narazie).

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2
Posty: 252

Skąd: Konopnica

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Sebik zajebisty poradnik Very Happy
bardzo się przyda Cool
kurde zrobił bym sobie ten HUD że tak powiem do gry ale ja nic nie widze w edytorrze tylko czarność (w podglądzie też)

_________________


═╦═╔╦╗


Ostatnio zmieniony przez Matt123 dnia 19 grudnia 2007, 21:03, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Oczywiście zachęcam do robienia własnych skinów (lub całych paczek) i zamieszczanie ich tutaj. Jeśli ktoś wie, może dać instrukcję jeśli chodzi o format .bik Wink
@ Matt. W tym pliku z interfejsem na solo ważny jest kanał alfa (z lewej biało-czarny) Kanał alfa pokazuje, które części obrazu będą widoczne i w jakim stopniu. To czarne to tylko "deseń" interfejsu

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2
Posty: 252

Skąd: Konopnica

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Nie weim czemu jak wziąłem te twoje cuda to mam taki hud i w edytorze i w gdre
_________________


═╦═╔╦╗

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

To chyba już sam robiłeś :/ Nie robiłem czerwonych tekstur
Jak otworzysz skiny przez DXTBmp inaczej wyglądają przecież Razz

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
TRZ3CI
Pirat drogowy


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Laughing NAJS DŻOB Laughing

[ Dodano 19 Gru 2007, 22:38 ]
ta gra pod względem edycji jest zajebista, mozna edytować wszystko od trawy,calej areny przez skiny,loadscreeny po cale menu Cool\tylko trzeba wiedzieć jak i czy :wink:

_________________

upload

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2
Posty: 252

Skąd: Konopnica

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

No nie wiem wsadziłem tam gdzie napisałes :?
_________________


═╦═╔╦╗

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ktoś mógłby zrobić paczek upodobniający TMN do TMU? ...albo mam lepszy pomysł, każdy zrobi to co umie najlepiej, a potem wybierze się najlepsze i sklai w pack TMU do TMN Wink Co wy na to? Edytorek mój jest zachowany w tonacji granatowo-czernej, że pasowałby do reszty.
PS.
Macie tutaj materiał bazowy z TMU (może te ikonki w menu głównym ktoś by zrobił?
TMU ICONS: http://www.fileden.com/files/2007/9/18/1440682/Icons128x128.dds

_________________



Ostatnio zmieniony przez Sebik dnia 19 grudnia 2007, 22:20, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2
Posty: 252

Skąd: Konopnica

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Sebik nie robiłem tego sam tylko wziąłem ten twój
_________________


═╦═╔╦╗

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 19 grudnia 2007, 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

a skin edytora? Może masz coś źle. Jak otwierasz ten z SOLO plik z DXTBmp masz taki deseń zółty-czrny-zółty z alfa ułożonym identycznie jak interfejs z gry?
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Matt123
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 24 Lip 2007
Ostrzeżeń: 2
Posty: 252

Skąd: Konopnica

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Wszystko zrobiłem tak jak napisałem hud edytorka też :?
_________________


═╦═╔╦╗

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
TRZ3CI
Pirat drogowy


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Sebik powidz mi który plik jest odpowiedzialny za tło MENU GŁÓWNEGO Question
_________________

upload


Ostatnio zmieniony przez TRZ3CI dnia 20 grudnia 2007, 20:05, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

TMN\GameData\Menu\Media\Texture\Image\BackgroundNations.bik
Niestety jest w biku, że ja podmieniłem tylko innym plikiem. Jakbyś coś zrobił daj to na forum. W tym samym folderze są "ikonki" menu głównego normalne i "Focused" czyli po najechaniu myszką już w dds.ie

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
TRZ3CI
Pirat drogowy


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

aha Smile jak wrócę do domu to coś nad tym pomyśle, :wink:

http://forum.pcformat.pl/archive/index.php/thread-8474.html
coś znalazlem, ciekawe czy zadziała :wink:

_________________

upload

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
envy
Osiwiał za kierownicą


Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4
Posty: 2646

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

zrobilem swoje gui w kolorach rbf Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
TRZ3CI
Pirat drogowy


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 824
Skąd: WUWUA

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

szkoda ze w robocie nie mam PS :? bo już bym coś rzezbił Cool
_________________

upload

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 20 grudnia 2007, 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Seque - dasz do ściągnięcia? Wink
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Scary
Jeździ konno


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: 21 grudnia 2007, 8:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ok to może ja wam trochę pomogę Smile
Poczytajcie o tym na stronie:
http://www.radgametools.com/bnkmain.htm

Tam powinno być też parę edytorów Wink

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?