Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
[Szukam Porad] Jak tworzyć Techy?
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13 września 2008, 12:16    Temat postu: [Szukam Porad] Jak tworzyć Techy? Odpowiedz z cytatem  

Otwieram ten temat gdyź, próbuję stworzyć trasę techową, lecz nie wiem o czym powininem mysleć tworzac taka trasę. Jakie elementy powinny się tam znaleść? Jaką długośc powinna mieć taka trasa? Oo czym muszę pamietać? Z jakich klocków najlepiej kożystać? itp.

Dlatego zwracam się do was: Moglibyście podać jakieś wytyczne do tworzenia techów? żeby uniknać nieporozumień - nie jestem początkujący - gram w TM od 2 lat, więc edytor znam jak własna kieszeń, z tym że tworzyłem wszytkie typy tras prócz tech.

Z góry dzięki za pomoc! Smile

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
«RH» Adaś
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 04 Lip 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 342

Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: 13 września 2008, 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

damianhhh napisał:
Mam nadzieję, że PL6 będzie najbardziej profesjonalną ligą z wszystkich dotychczasowych (GL wix Razz) i chcąc się do tego choć w małym stopniu przyczynić, wpadłem na pomysł, żeby jakiś czas przed rozpoczęciem ligi zrobić selekcję map, która ma na celu wyłonienie najlepszych trasy... po prostu po to, żeby nie było wpadek jak ostatnio.

Do współpracy zachęciłem Cobhama, który przyjął propozycję i to do niego proszę wysyłać Wasze dzieła (e-mail podany niżej). Współpracę nawiązał również JUREK, który także będzie "sędzią". Po dość długiej wymianie zdań na ten temat wytyczyliśmy następujące kryteria, które Wasze trasy MUSZĄ spełniać:

  • tor musi być utworzony w TrackManii Nations Forever
  • długość trasy wynosić ma 50-70 sekund, w przypadku wielu okrążeń czas ten wynosi 90-120 sekund
  • maksymalna liczba miedziaków użytych do budowy trasy - 1500
  • maksymalna część trasy z nawierzchnią żużlową to 10% całości mapy
  • na trasie nie może być umieszczona sekwencja zakrętów na żużlu
  • dopuszczalne są jedynie pojedyncze zakręty na żużlu
  • możliwie najlepszy Author Time
  • obowiązuje wyłącznie mod dzienny
  • brak efektów Media Tracker na trasie
  • trasa ma być płynna, co nie każdemu się udaje, więc Cobham będzie proponował zmiany, które należy uwzględnić podczas poprawy trasy, przed jej ponownym wysłaniem
  • i najważniejsze, ale chyba nie zawsze dla wszystkich zrozumiałe - trasy te mają być technicznymi, a nie speedami, czy co gorsza lolami^^
  • jak najmniej ozdób na trasie
  • brak hasła zabezpieczającego trasę


Kryteria, które powinny spełniać trasy:

  • jak najmniej przyspieszaczy
  • brak wyłączników silnika
  • brak loopów, wallride'ów itp.
  • jak najmniej sekwencji na prędkość, więcej driftów
  • wykorzystywanie nowych elementów z edytoraTaka mala prosba.
  • nazywajcie trasy oraz maile w ten sposob: PL6 - Twój nick - A/B/C


Trasy zostają automatycznie skreślane, jeżeli:
  • nie będą trasami technicznymi
  • posiadać będą więcej niż 1500 CC
  • żużel będzie dominującą nawierzchnią


może to ci pomoże Smile

_________________


mister kratka z browarkiem

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 13 września 2008, 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Dzięks Kiszon. A ma ktoś tutaj jakieś doswiadczenia z autopsji/ jakieś ogólne rady do tworzenia takich tras?
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
envy
Osiwiał za kierownicą


Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4
Posty: 2646

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 13 września 2008, 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

to były restrykcje na trasy do PL6, luźne (zwykle) techy moga miec inny mood (pore dnia), wiecej coppersow, wallride'y, loopy, może być wiecej dirtu

i mam takie pytanie do map maker'ów, czy każdy "dobry" tech musi miec slupy?
na takim nc4-razor-b slupy przed sama meta sa szczegolnie wkurwiajace

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
[POL] mat154
V.I.P.


Dołączył: 18 Mar 2006
Ostrzeżeń: 2
Posty: 574



PostWysłany: 13 września 2008, 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Tech ma to do siebie, ze powinien być trudny...
A slupy maja to do siebie, ze utrudniaja przejazd...

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Maxer
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 18 Sty 2007
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1326

Skąd: Szklarska Poręba / Frankfurt Am Main

PostWysłany: 13 września 2008, 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

zalezy jak ustawisz sekwencje slupow, i ich ilosc.

masz przyklad: mapka chyba z 2 rundy, nie pamietam nazwy autora.

był tam moment gdzie 2 elementy były to slupy. niby cholernie trudne, ze slupy etc, jednak wejscie w ten zakret i wyjscie było naprawdę fajne.

slupy maja to do siebie ze maja ci utrudnic dana czesc toru, bądź nakierowac cie w dany zakret w strone, która ty chcesz sobie wybrac. to pomysl fajny, bo zmuszasz kogos zeby jechal lewa strona, i nastepnie mozesz zrobić drift w prawo. bardzo fajne rozwiazanie.
zazwyczaj mapy typu tech maja na prawie każdym zakrecie drift.
mysle ze ktos to zauwazyl Very Happy wtedy mapka staje się calkiem fajna i dynamiczna. chyba kazdego nudzi ciagle hamowanie.


co do tych elementow, to mozna zrobić naprawdę wszystko. nawet dirt stosowany w odpowiednich momentach staje się fajny, choć dla wiekszosci jest on zmora Very Happy

kwestia ulozenia zakretow, roznorodnosc, oryginalnosc, drift,drift,drift.

dzięki temu mapka zwana "techem" jest fajna i akceptowana Razz

_________________
" 2008 - 2011 stare dobre czasy - Pozdrawiam Wszystkich Smile"
<- Drzwi Very Happy
www.pureskillers.eu

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?