Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
[Edytor] TrackInfo v2 [UPDATE 14.10]
Idź do strony 1, 2  Następny 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 14 czerwca 2009, 19:02    Temat postu: [Edytor] TrackInfo v2 [UPDATE 14.10] Odpowiedz z cytatem  

Zawsze było wiadomo, że "Polacy nie gęsi..." i od dziś swój CE mają. Laughing
Nowa wersja TrackInfo, tym razem potrafi edytować bloki + zmieniać parametry trasy+ ....

TrackInfo v2.65 lub TrackInfo v2.65
TrackInfo v2.64 - mirror na Ratlandzie - dzięki Rat.

Główne informacje o trasie: (autor, czasy, pora dnia itp.)

Lista wszystkich użytych plików zewnętrznych: (dodatkowe textury, muzyka ,mody...)

Dodatkowe dane odczytane po rozpakowaniu trasy, lista wszystkich lokatorów razem z numerem bloku.

Sprawdzanie linków w akcji (jeśli jakiś link jest nieaktywny to tu się pojawi)

Edycja bloków z których składa się trasa: (szare bloki - to bloki podstawowe). Po sprawdzeniu linków online (zakładka Mod) linki aktywne będą miały zielone pole a nieistniejące czerwone.

Zmiana czasów, pory dnia i komentarza:

Wyciąganie trasy z plików replay, usunięcie muzyki, zmiana samochodu.

Podgląd bloków i numeracja. (wiem że brakuje kursora, nie chce mi się go domalowywać) Wink


Uwagi:
- można edytować cudze trasy - z wyjątkiem Nadeo - tak z sentymentu Smile
- hasło jest dekodowane tylko z tras TMU i wcześniejszych.
- unicode tylko dla języka polskiego.


Jak zawsze liczę na sugestie, propozycje zmian, itp.

PORADA1:
a) Od wersji 2.56 w katalogu z TrackInfo jest plik config.ini a w nim ścieżka startowa do katalogu z trasami.
b) Program startuje z wybranego katalogu gdy zrobicie skrót do programu a następnie klikniecie go prawym klawiszem myszy i wybierzecie właściwości. Teraz należy dopisać w cudzysłowach wasz katalog z trasami na końcu linijki Element docelowy.
np: C:\TrackInfo.exe "C:\Moje trasy"
Od tej pory program zawsze otworzy się w katalogu Moje trasy.
PORADA2:
wszystkie przyciski w programie typu "Zapisz ...." wprowadzają zmiany w pamięci, dopiero naciśnięcie przycisku "Save" lub "Save As" na górnej belce powoduje zapisanie nowego pliku.
Jest tworzony plik zapasowy z oryginalną trasą (.gbx1) więc nic nie tracicie, tylko eksperymentować Laughing
Program nie kasuje starych plików zapasowych po kolejnym uruchomieniu, może ich być max 100 (.gbx1, gbx2, itd.) Każdy kolejny numer to poprzednia kopia zapasowa, gdyby komuś było mało to wystarczy skasować kilka z nich a program sam zadba o to aby dopisać właściwe numery.


ChangeLog:
14.10 - v2.65
+ poprawka do kolorowania sprawdzonych linków.

24.08 - v2.64
+ zmiana samochodu z innego enviru na dowolnej trasie.
+ całkowite usunięcie muzyki z trasy. Będzie odtwarzana standardowa.
+ testowanie linków (lokatorów) odbywa się tylko raz na jeden link - bez powtórzeń.
+ dodałem sprawdzanie czy lokator wskazuje na właściwy typ pliku, teraz już strona html nie może udawać np. pliku jpg.
+ poprawione anuluj przy przejściu do innej zakładki.
+ poprawka przy zmianie pory dnia na niektórych envirach.
+ możliwa jest zmiana jednego bloku na inny o tej samej ilości liter, co wcześniej nie zawsze się udawało.
- usuńąłem texturę2 z zakładki bloki, i tak 99% tras jej nie używa, poza tym linki do textury2 można zmienić w zakładce mod.

03.03 - v2.56
+ dodane powtórzenie ostatniej operacji na kolejnym bloku - dla każdej wartości osobno. Do przesuwania grupy bloków o jakąś wartość.
+ dodany plik config.ini w którym jest ścieżka startowa do katalogu z trasami ( edycja w notatniku) (to dla tych co nie potrafili dopisać ścieżki do element docelowy Wink)

20.01 - v2.49
+ możliwość zmiany linków dla całego pliku, łącznie z mediatrackerem i muzyką

31.12 - v2.48
+ masowa zmiana linków dla bloków (bez mediatrackera)
+ poprawka dla StadiumRoadMainCheckpoint
+ usunięta zwiecha programu przy ładowaniu kolejnej trasy (w specyficznych sytuacjach)
+ poprawione wycieki pamieci

22.11 - v2.45
+ podgląd bloków - miniaturki (Stadion) + numeracja według edytora.
+ rozmiar mapy (x-y-z) tuż obok przycisku Rozpakuj. Natchnął mnie event Kamyla Wink
+ przycisk Reload - powtórne wczytywanie trasy. Dla folderów zawierających tylko jeden plik.
+ pasek postępu przy sprawdzaniu linków + polepszone Anuluj.
+ poprawione błędy. Dzięki dla Mike'a (Corvetter) i MrX.

12.08 - v2.26
+ drag&drop (można przeciągać plik trasy np. z exploratora czy total commandera do okna programu)
+ sprawdzanie linków online (opcja testowa)
+ można zmieniać linki do tekstur
+ można wyeksportować trasę z powtórki
+ poprawiony depaker (99.9% plików powinno się otworzyć)
+ przepisany lister bloków (miał problemy na Coast)
+ dodałem opcje wariant 3 i 4 (dla tych co lubią eksperymentować - pozdro JUREK Wink)
+ niezależna zmiana rozmiaru obu okien (przeciąganie środkowej belki)
+ skróciłem numerację wersji Very Happy (pełna we właściwościach pliku)

21.06 - v2.1984
+ dodana opcja "Save As / Zapisz jako".
+ dodana możliwość zmiany komentarza.
+ okno programu nie ma stałej wielkości, można rozciągać.

_________________
TrackInfo - edytor tras


Ostatnio zmieniony przez =VND= dnia 14 października 2010, 15:34, w całości zmieniany 23 razy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
P4G ziomq
Doświadczony driver


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 100
Skąd: Swidnica

PostWysłany: 14 czerwca 2009, 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

zarabisty program, CE się chowa Very Happy
GGGGGGGGGGGGGJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!

P.S. już widze te kosmiczne AT na mapkach PL ^^

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
cobham
Gangsta Mapper


Dołączył: 12 Lis 2006
Ostrzeżeń: 2
Posty: 546

Skąd: Poznań

PostWysłany: 14 czerwca 2009, 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

szacunek Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Voj4k
Admin


Dołączył: 25 Mar 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 1091

Skąd: Tychy

PostWysłany: 14 czerwca 2009, 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

czy ten mixer wbudowany działa dokładnie jak Chalenge Edit? (te same mozliwośći mixowania, obsługa się nie liczy Happy)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
devt
Doświadczony driver


Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 168


PostWysłany: 14 czerwca 2009, 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Challenge Edit do lamusa Razz
respect stary Smile reklamowałeś na głównym forum trackmanii ?

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 15 czerwca 2009, 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Dzięki za wszystkie słowa uznania.

@voj4k
Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Jeśli o to czy mój prog zawiera w sobie ChallengEdit, to odpowiedź jest NIE. Nie zawiera CE ani żadnego z jego komponentów, jest całkowicie napisany od zera przeze mnie.
Natomiast ma jego całą funkcjonalność, można zrobić dokładnie to samo z edycją bloków. Dodatkowo w TrackInfo widzisz który lokator jest przypisany do jakiego bloku, co chyba ułatwia wyszukanie bloku który chcesz edytować.
Wystarczy w edytorze w grze dodać blok, przypisać mu jakiś lokator i w drugiej zakładce po rozpakowaniu zobaczysz numer tego bloku. Pozostaje tylko odszukać go w tabelce i już.

@deVt
zajmę się tym pewnie wieczorem. (muszę zrobić screenshoty z angielskiej wersji Very Happy )

Dopisałem jeszcze poradę w pierwszym poście o którą pytało kilka osób.

_________________
TrackInfo - edytor tras

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Jurek
Gangsta Mapper


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 558


PostWysłany: 15 czerwca 2009, 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Super program! N/C :shock:

Dałoby się dodać opcję "SAVE AS"? Czasem chciałoby się wypróbować efekty pod kilkoma nazwami, by wybrać najlepszy?

Jednej rzeczy tylko nie kumam: Do czego służą te warianty? I jeszcze jedno: Czy da się tym programem zmieniać kształt bloków? Chodzi mi o swego rodzaju splaszczanie bloków.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 15 czerwca 2009, 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

JUREK zobacz poradę w pierwszym poście.
Każde kliknięcie "Save" zrobi nowy plik nie kasując starych, nawet po restarcie programu. Czyli robisz pierwszy efekt - Save, kolejna zmiana czegoś i znów Save itd. W katalogu z trasami powstaną:
moja-trasa.gbx - trasa z najbardziej aktualnymi zmianami.
moja-trasa.gbx1 - trasa oryginalna - bez zadnych zmian
moja-trasa.gbx2 - trasa z pierwszym efektem
moja-trasa.gbx3 - .........
itd.
wystarczy że wejdziesz do tego katalogu, zmienisz nazwę trasy oraz usuniesz numerek po gbx i możesz testować kolejne wersje.
No Ok może jest to ciut uciążliwe - dlatego dodam "Save as" - pewnie jutro Very Happy

Co do wariant 1 i 2: są to różne warianty własnie tego samego bloku tak aby pasowały do bloku poprzedzającego czy następnego. Chodzi o to, że gra przechowuje kilka wersji tego samego bloku ale lekko różnych, aby dobrze pasowały między sobą i nie było widać miejsc łączenia.
Tak naprawdę wariantów jest 4, tyle że trzeci i czwarty w 99% przypadków mają wartość 0 więc je pominąłem w programie.

_________________
TrackInfo - edytor tras

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
*тсω* Jarecki
Pirat drogowy


Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 526


PostWysłany: 15 czerwca 2009, 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

genialna sprawa, nawet ja co 1 raz miałem do czynienia z mixowaniem bloków dosłownie po 10 min zakumałem o co biega Smile wilekie gratulacje Smile
_________________



Bum tarararara za oknami noc
Czego chcesz dziewczyno ja wiem - Tarzana!

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Jurek
Gangsta Mapper


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 558


PostWysłany: 20 czerwca 2009, 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Wypróbowałem działanie wariantu 2 i jest ten efekt, o który pytałem wcześniej. Wystarczy wpisać wartość 16 i zatwierdzić Very Happy . Fajnie!

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Voj4k
Admin


Dołączył: 25 Mar 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 1091

Skąd: Tychy

PostWysłany: 20 czerwca 2009, 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

lol
to mozna teraz regulować wysokość bloku?

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
charczol
Jeździ konno


Dołączył: 10 Cze 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 28



PostWysłany: 06 lipca 2009, 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Wow, naprawdę dobra robota :D
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Vanitas / Lexiu
V.I.P.


Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1727
Skąd: Birmingham

PostWysłany: 06 lipca 2009, 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Niesamowite, grabki za fuchę Very Happy
_________________
Discord: vanitasss

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 12 sierpnia 2009, 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Dziś zrobiłem update TrackInfo

12.08 - v2.26
+ drag&drop (można przeciągać plik trasy np. z exploratora czy total commandera do okna programu)
+ sprawdzanie linków online (opcja testowa)
+ można zmieniać linki do tekstur
+ można wyeksportować trasę z powtórki
+ poprawiony depaker (99.9% plików powinno się otworzyć)
+ przepisany lister bloków (miał problemy na Coast)
+ dodałem opcje wariant 3 i 4 (dla tych co lubią eksperymentować - pozdro JUREK Wink)
+ niezależna zmiana rozmiaru obu okien (przeciąganie środkowej belki)
+ skróciłem numerację wersji Very Happy (pełna we właściwościach pliku)

więcej info i screenshotów w pierwszym poście

_________________
TrackInfo - edytor tras

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Vanitas / Lexiu
V.I.P.


Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1727
Skąd: Birmingham

PostWysłany: 13 sierpnia 2009, 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Proponuję dodać ten zajebisty programik do topicu "Download" Smile
_________________
Discord: vanitasss

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
oskarpl
Jeździ konno


Dołączył: 03 Sie 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 16

Skąd: W-wa

PostWysłany: 13 sierpnia 2009, 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ej, dlaczego to na forum, a nie na Download napisałeś, tę treść wiadomości???
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 22 listopada 2009, 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ChangeLog:
22.11 - v2.45
+ podgląd bloków (Stadion) + numeracja według edytora.

+ rozmiar mapy (x-y-z) tuż obok przycisku Rozpakuj. Natchnął mnie event Kamyla Wink
+ przycisk Reload - powtórne wczytywanie trasy. Dla folderów zawierających tylko jedną trasę.
+ pasek postępu przy sprawdzaniu linków + polepszone Anuluj.
+ poprawione błędy. Dzięki dla Mike'a (Corvetter) i MrX.

Od razu uprzedzę pytanie - "Dlaczego niektóre bloki nie mają podglądu?"
Odp: Ponieważ nie wszystkie bloki są dostępne bezpośrednio z edytora w grze (gra sama dodaje część bloków), i/lub składają się z kilku elementów.
Przykład: "StadiumInflatablePillar" - to tak naprawdę dwa bloki jeden na drugim. StadiumInflatablePillar + StadiumInflatableSupport. Do tego drugiego nie ma dostępu z edytora w grze.
Obrazek objaśni chyba wszystko:

_________________
TrackInfo - edytor tras

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
=VND=
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 152
Skąd: ポーランド

PostWysłany: 03 marca 2010, 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ChangeLog:
03.03 - v2.56
+ dodane powtórzenie ostatniej operacji na kolejnym bloku - dla każdej wartości osobno. Na przykład gdy chcemy przesunąć 20 bloków o 2 w górę.
Zmiany dokonuje się dla jednej osi naraz i dla bloku poniżej zaznaczonego.
Każde naciśnięcie "Zapisz zmiany" wyznacza nowe wartości.

+ dodany plik config.ini w którym jest ścieżka startowa do katalogu z trasami - edycja w notatniku. (to dla tych co nie potrafili dopisać ścieżki do element docelowy Wink)

Od 2.48 jest możliwa zmiana linków w całym pliku.
Animowany tutorial TUTAJ

_________________
TrackInfo - edytor tras

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Vanitas / Lexiu
V.I.P.


Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 1727
Skąd: Birmingham

PostWysłany: 28 Maj 2010, 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Żeby nie tworzyć nowego tematu, podepnę się tutaj (w końcu to poradniki Razz), by było dla potomnych.

Jaki wariant i na ile ustawić tak, by końcówka bloku z asfaltem nie miała zagiętej końcówki (a la drop w ostatnim mini szyny z tego co pamiętam)?

_________________
Discord: vanitasss

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Santacruz
V.I.P.


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29 Maj 2010, 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Z tego co ja zauważyłem, to każdy blok (z asfaltem) tarci te "łączniki" po zmianie jego współrzędnych do czasu "podpięcia się" do niego z którejś strony (z której się podepniesz z tej wróci 'zawijas').
Reasumując, stawiasz blok np. piętro wyżej > obniżasz go w TrackInfo > podpinasz drogę z żądanej strony (drugą stronę zostawiasz w spokoju Wink ) i wio. Smile
Chyba, że jest szybszy sposób o którym nie wiem Razz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?