Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Modelowanie
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DanielBiały
Samochodowy prawiczek


Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 8


PostWysłany: 08 lutego 2009, 15:57    Temat postu: Modelowanie Odpowiedz z cytatem  

Czy ktoś z was zna się na modelowaniu w 3ds max?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
envy
Osiwiał za kierownicą


Dołączył: 04 Maj 2007
Ostrzeżeń: 4
Posty: 2646

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: 08 lutego 2009, 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

nie sadze by taki ktos się znalazl, jeśli chodzi o jakas pomoc w modelowaniu masz carpark, forum carparku, tutki na google itd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*NS* yo_oo
Jeździ konno


Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 84


PostWysłany: 23 czerwca 2009, 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Sądzę, że by się znalazł...
wiem, że temat zapomniany ale...
stworzenie własnego auta w maxie to nie takie proste i nie sadzę by ktoś (ja także) zamieścił tu tutorial. Z jednego powodu. To by był po prostu tutorial maxa:) stworzenie samochodu zajmuje troszkę czasu, max to nie photoshop, w którym robisz grafikę i kończysz ją tego samego dnia.
Jest jeden plus korzystania z maxa. Dotyczy skinów. Jeśli robisz skina w photoshopie malując to:

to by zobaczyć efekt swojej pracy, czyli ładne rozłożenie grafiki, naklejek, czy innych obrazków, musisz to zapisywać zipować odpalać TM i patrzeć jak wyszło. Każda poprawka grafiki to ciągłe powtarzanie tych czynności.
Max pomaga bo możesz mapować auto w maxie, renderować i widzisz gdzie coś wyszło nie tak. Każda poprawka to jedynie Alt+Tab i przejście do PS zapisanie nawet .jpga i testowanie dalej. Szczególnie, że powyższy obrazek jest już zmapowany. A zmapowane samochody są właśnie na carpark.
Później pokażę jak to robićSmile

a tu przykład samochodu zrobionego przez kolegę w maxie:

Takei coś to nie praca na chwilkęSmile

(Dodano 23 czerwca 2009, 12:17)
Zaznaczam, że jest tylko rodzaj tworzenia skina bolida.
Ponieważ ja mam i Photoshopa i 3dmaxa to dla mnie wygodniej jest tutaj robić skiny. Dla osób, które chcą pobawić się tylko w to, to nie wiem czy jest sens instalowania maxa.
Ponieważ nie można rozpowszechniać piractwa to wspomnę, że sam 3dmax
kosztuje zaledwie 15 911,70złSmile
Ale jako, że całkowicie nie będę promować piractwa to NIE będę pisać, że póki torrenty żyją to tam także jest ten program.

Mi osobiście ta forma odpowiada, tworzenia tekstur (obrazków) jako skinów.
Efekt widoczny od razy, bez zapisywania w .dds czy zipowania.
Tektura zapisana jako .jpg i modyfikowana dowolnie.
Zaznaczam, że koniecznością jest trzymać się układu poszczególnych części bolida. W przypadku zmiany układu tektury mapowanie będzie do kitu.
Można oczywiście zapisać inny układ tektury. Wówczas to jednak należy tenże bolid zapisać jako zupełnie inny samochód.

to do rzeczy:
Zaczynamy od stworzenia tektury:



malujemy ją dowolnie. Nikt nie zmusza was do rysowania przy linii. Nałożone obrazy mogą wystawać poza obiekt, który kolorujecie. Ważne jest by nie pomalować przez przypadek sąsiedniego elementu.
Na szybko pomalowane coś by pokazać sama idee mapowania.



Gdy mamy już jakąś tekturę to zaczynamy zabawę w maxie.
Pamiętajcie, że tę tekturę możecie modyfikować wielokrotnie.

ponieważ obrazy z maxa opisywałam na obrazkach to nie będę już pisać ponownie tego.

Tu znajdują się modele samochodów TMUF
http://www.trackmania-carpark.com/download/cars/TMU_cars.zip

Należy pobrać, rozpakować i zaimportować do maxa.











W przypadku modyfikacji tekstury zapisujemy ją pod ta sama nazwą w tym samym miejscu. Wówczas maź sam sobie uaktualni ją. Jeśli to nie nastąpi wystarczy powtórzyć czynność od powyższego obrazu.










Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?