Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
MT - System Opon - Komentarze i propozycje
Idź do strony 1, 2, 3  Następny 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Społeczność » Turnieje » Liga F1 » Sezon 4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 22:24    Temat postu: MT - System Opon - Komentarze i propozycje Odpowiedz z cytatem  

Mógłbym na samym początku wypowiedzieć się o złośliwości rzeczy martych, zasilaczach z Niemiec i tym podobnych bzdetach, ale od razu przejdę do rzeczy.

W temacie tym proszę was abyście wypisywali tu swoje spostrzeżenia co do obowiązującego w tym sezonie systemu opon F1. Ze w względu na sytuację przedstawioną w pierwszym akapicie, nie mogłem stawić się na innaguracji sezonu, więc nie widziałem systemu "w akcji". Chciałbym, żebyście wypowiedzieli się co sądzicie o nowym MT, abym mógł w przyszłości system unowocześniać i modyfikować, by wyścigi były jeszcze lepsze.

Walcie śmiało, negatywne komentarze również mile widziane! Smile

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Kiciak
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 09 Lis 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1408



PostWysłany: 08 stycznia 2010, 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Uwazam ze MT jest bardzo dobrze zrobione i naprawdę wielkie poklony dla Ciebie za zrobienie czegoś takiego. Moim skromnym zdaniem zadne zmiany nie sa potrzebne.
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
«RH» Lox
Moderator


Dołączył: 21 Sty 2008
Ostrzeżeń: 2
Posty: 2600

Skąd: Skąd: Skąd: Skąd:

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

parę literówek jest ;p
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
°אא Key.
Admin


Dołączył: 15 Mar 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 798

Skąd: Zewsząd.

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

No, np. "Zniszone" "B. Zniszone" ;d
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
°XX Jero
Admin


Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 1077
Skąd: Łódź

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

MT bardzo dobre i faktycznie trzeba pomyśleć a nie tak jak przy paliwie że z góry było wiadomo co ile okrążeń się robi pity i zero taktyki ;p
Według mnie przydało by się może jeszcze dodać z jeden/dwa rodzaje opon żeby jeszcze bardziej urozmaicić Wink

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
MiXeR
Jeździ konno


Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 60
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

wg. mnie za mała różnica jest między oponami twardymi a miękkimi, twarde powinny starczać na parę minut więcej jazdy bez kręcenia ekranu, bo w sumie starczają na tyle samo co miękkie, jak nie mniej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
NN~ Pyszo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 412
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

A moim zdaniem dobrze wyważone, twarde dla ryzykantów (policzyłem, że niemal 9 minut da się na nich jechać (na upartego to gp teraz mozna było na 2-3 pity przejechać )), a miękkie, dla tych co mimo znacznie częstrzych pitów, potrafią wiele nadrobić na jeździe bez telepawki (w tym gp mój wybór i jak na tą dość wymagającą mape chyba trafny).
_________________
---> http://www.youtube.com/watch?v=2JCkykDCgOw Razz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
KD Maciuś
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 24 Sie 2006
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1669

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Pyszo ja na 2 pity jechałem ;p
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
NN~ Pyszo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 412
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08 stycznia 2010, 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Wariat Happy ale widac opłaciło się Razz ja na 4 czy 5 nawet, a różnicy między nami 10 sekund, przy czym Tobie pewnie jeszcze obraz przed oczami się trzęsię Happy
_________________
---> http://www.youtube.com/watch?v=2JCkykDCgOw Razz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
P4G Wally
Team Poland


Dołączył: 11 Maj 2006
Pochwał: 1
Posty: 1346

Skąd: Wołomin

PostWysłany: 18 stycznia 2010, 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

MT jest swietne, ciezka robota, to widac, ale sprawdza się kapitalnie!
Jedyna moja uwaga dotyczy wywazenia roznic miedzy twardymi, a miekkimi.

Policzylem, ze roznica w GP Australii (bez tego beznadziejnego wjazdu na pit lane ;p) wynosi 5sekund. Z tym wjazdem na pit lane prawdopodobnie to się na jakieś 7sekund wydluzylo. Podejrzewam, ze teraz w kazdej mapce będą takie wjazdy na Pit Lane, ale nawet, jeśli nie, to nalezaloby jednak coś zmienic imo. Oplaca się dużo bardziej jechac na 2x twarde niz 4x miekkie.

Na miekkich z tego co się orientuje, to da się przejechac 9 kolek w mozliwy jeszcze sposob, na twardych spokojnie 14.

Na twardych da się jechac te kolka bez jakichś wielkich problemow, 12 kolek to z malymi wstrzasami naprawdę. Dlatego wiekszosc dystansu zjezdzac się powinno po twarde, twarde, twarde, a dopiero ewentualnie na koniec miekkie, to jest najlepsza strategia na dany moment.

Mysle, ze na ostatnich dwoch okrazeniach na twardych, nalezaloby trochę zwiekszyc wstrzasy, bo sa na tyle male, ze te 5 sekund teoretycznie w tej sytuacji, ktore wyrownaloby szanse calkowicie, nie zostaje przez miekkie opony nadrobione. Powinno już tak od 11stego okrazenia trzesc troszke mocniej, a tak na 13stym, zeby już trzaslo w miare porzadnie. Chce jeszcze przypomniec, ze te 5sek może się zwiekszyc, przez to, ze miekkie opony przy 4 pitach jada 4 okrazenia na dogrzewaniu, co również oznacza jakieś straty czasowe, dogrzewanie daje się we znaki ;p

jeśli pit lane maja tak zawsze wygladac jak teraz, to proponowalbym jeszcze na miekkich zrobić z pol okrazenia jeszcze dodatkowego na dobrych oponach, bez wstrzasow.

Mysle, ze takie coś mogloby lepiej zbalansowac te opony, i nie konczyloby się tak, ze każdy powinien zjechac po twarde zawsze.

ale to tylko moje zdanie ;p

_________________


Siłą sportu jest siła zespołu, lecz pięknem sportu są indywidualności...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 18 stycznia 2010, 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Zainspirowany postem Walliego oraz także z powodu kwestii "ogólno poprawczych" na kolejny wyścig aktualizuję MT. Będę na bierząco zmieniał to i owo, na przykład dodając jakiś fajny efekt, lub poprawiając balans opon. Oto pierwszy updejt.

System Opon MT - patch 1.1

Zmiany:

Balans:

- Czas potrzebny na założenie opon twardych zwiększono o 4 sekundy (pitstop twardych trwa teraz 16 sekund)
- Długość fazy "dobrej" twardych opon zmiejszono o 4 sekundy
- Długość fazy "dobrej" miękkich opon większono o 20 sekund, w efekcie czego miękkie opony obecnie posiadają wytrzymałość 6 minut i 20 sekund
- Wartość wstrząsów u opon twardych zwiększono o 0,1 jednostki

Bug fixy:

- Usunięto literówki z napisów: "Zniszczony i "B. Zniszczony"
- Usunięto "krzaczki" podczas napisu "game over"

UP:
Zapomiałem:

- Działają oznaczenia nad boksami

_________________


Ostatnio zmieniony przez «RH» NBlast dnia 18 stycznia 2010, 18:35, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
KD Fistashi
Pirat drogowy


Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 656
Skąd: Kamienna Góa

PostWysłany: 18 stycznia 2010, 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Bezsens totalny, zanim wprowadzisz zmiany radze się nad nimi zastanowić. Dlaczego faworyzujesz miękkie? : )
_________________




Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 18 stycznia 2010, 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Bo twarde są IMO zbyt mocne. Balans ważna rzecz. Jeżeli teraz miękkie będą przegięte, to sprróbujemy znaleść inny złoty środek.
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
KD Maciuś
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 24 Sie 2006
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1669

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 18 stycznia 2010, 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

No rzeczywiście trochę przesadziłeś, teraz to nie ma co wybierać, każdy pojedzie na miękkich -.-
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
NN~ Pyszo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 412
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19 stycznia 2010, 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

prawdę mówiąc, to wcześniej już sądziłem, że miękkie są lepsze i cały czas na nich pocinałem, chociaż tak naprawdę to był wybór między ryzykiem i jazdą na twardych z telepawką, ale małą iloscia pitstopów (sporo można zyskać, ale jeszcze więcej można stracić gdy się zacznie walic w bandy), a wiekszą ilością pitstopów i nadrabianiem na dłuzszych odcinkach bez telepawki przy miękkich...

i już miałem pokusić się o zdanie, że balans teraz dopiero poszeł si... w las, ale jak tak patrze na zmiany, to są dosc mało istotne (róznica 24 sekund między oponami, to w skali całego wyścigu daje jakieś 3 okrążenia możliwe do przejechania na miękkich wiecej, czyli na wiekszości trasach nie starczy nawet do zmieny taktyki o jeden pitstop)

Jedyne co wg mnie w tych zmianach jest znacznie przesadzone to

"- Czas potrzebny na założenie opon twardych zwiększono o 4 sekundy (pitstop twardych trwa teraz 16 sekund)"

To już dużo za dużo, proponowąłbym dać jak było Smile .

_________________
---> http://www.youtube.com/watch?v=2JCkykDCgOw Razz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
KD Fistashi
Pirat drogowy


Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 656
Skąd: Kamienna Góa

PostWysłany: 19 stycznia 2010, 8:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ne chodzi mi o to ile mozna jechać na trasie (chociaż to też) ale o to ile trwa pit, k**wa, ty się zastanowiłeś nad tym w ogóle chwile Blast?
_________________




Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
P4G Wally
Team Poland


Dołączył: 11 Maj 2006
Pochwał: 1
Posty: 1346

Skąd: Wołomin

PostWysłany: 19 stycznia 2010, 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

imo - jeśli zwiekszenie wstrzasow o 0,1 da cokolwiek, to mozna tego czasu pita twardych nie przedluzac az o 4 sek ;p

Nie wiem czemu się go czepiacie, zmiany w dobrym kierunku ida.

A twierdzenie ze miekkie sa lepsze?
Sa gorsze, ale tak powinno być. Matematycznie rzecz biorac sa slabsze zdecydowanie (dlugosc dzialania, a ilosc pit stopow i czas ich trwania), jeśli chodzi o wlasciwosci jezdne - sa lepsze, ale starczaja na znacznie krocej.

Opony twarde powinny miec delikatna, ale naprawdę delikatna przewage nad miekkimi. A dlaczego?

Bo pojawi się dopiero wtedy strategia ryzyka jazdy na oponach twardych przy trzesacym się ekranie. Aktualnie jazda na twardych nie jest wiekszym ryzykiem, majac zapas o te 5-7sekund. Tylko bezbledna jazda na miekkich bez zadnych band daje jakiekolwiek szanse na dogonienie dobrego gracza jadacego na twardych, bo zanim ekran się nie trzesie jak galareta, to na oponach srednich czy nawet już zniszczonych, nie jest wielkim problememe robić porzadne czasy. Schody się powinny zaczac pod koniec jak te opony już sa w stanie wskazujacym na zuzycie Wink

A jaki jest rozklad opon?
Pokazalo to GP Australii. Chocby na glowie i uszach stanal, to nie dalo się pokonac dobrze jadacego Kamilosa jadacego na 2 pity. Nie popelnil widocznie zadnego gigantycznego bledu, i mogl bez problemu wygrac. Do tego doszly zmienione pit lane, ktore daly te kolejne 2 sek do nadrobienia dla miekkich (dlatego przy takich pitach, mozna przedluzyc te twarde o 1sek, gora 2, mysle ze 4 to już za dużo). A fajniej by było, jeśli by mial dzięki twardym niewielka przewage, dajmy na to 3sekundy.
Zawodnik który będzie jechal swietnie na twardych będzie potrafil dowiezc do mety ta skromna zaliczke, natomiast slabszy ja zniweczy. będzie podejmowane ryzyko. Takie jest moje zdanie na temat balansu, z każdym kolejnym wyscigiem, gracze będą coraz lepiej jeździć przy trzesacym się ekranie. Dlatego na dany moment przewaga 3 sekundy 1pit stopu twardego nad 2 miekkimi jest imo optymalna.

Co o tym sadzicie ?

_________________


Siłą sportu jest siła zespołu, lecz pięknem sportu są indywidualności...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
«RH» NBlast
Moderator


Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 281
Skąd: Poznań

PostWysłany: 19 stycznia 2010, 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Hmm.... Równomierne ułożenie szans, nie tylko w tym przypadku (patrzcie na przykład MMO), zawsze jest trudne... Sądziłem, że będzie ze zmianami lepiej, ale jak czytam wypowiedzi, to nie za bardzo mi wyszło. Klient nasz pan. Dam tu ankietę z trzema opcjami: Gramy na wersji nowej, gramy na starej lub nowej z różnicami w pitach ze starej wersji. Zmiany mogę wprowadzić natychmiast, więc pisać i głosować. Chcę, żeby LigaF1 stale była lepsza, więc chciałbym, żeby i ten system się rozwijał.

EDIT: Ankieta w innym wątku. Bo chyba nie można dodać jej do obecnego.
EDIT 2: WTF? Teraz to w ogóle nie można dodawać ankiet na tmpl? Nie zauważyłem tego. To pom prostu piszcie tutaj co robimy.

_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Kiciak
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 09 Lis 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1408



PostWysłany: 19 stycznia 2010, 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

mi się wydaje ze powinnismy jechac systemem z dwoch poprzednich wyscigow. w tym momencie zakladanie twardych jest bez sensu skoro:
1.mocniej trzesie
2.dluzej się zaklada
3.wytrzymuja tyle samo co wczesniej
wszyscy będą jechac na miekkich imho.

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
NN~ Pyszo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 412
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19 stycznia 2010, 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ja za 3. opcją, czyli nowości, ale czas w pitach jak w starej wersji
_________________
---> http://www.youtube.com/watch?v=2JCkykDCgOw Razz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Społeczność » Turnieje » Liga F1 » Sezon 4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?