Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Media Tracker - Basic Guide
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy ten poradnik ci pomóg? (czy jest praktyczny)?
Tak (dzi?ki niemu umiem obs?ugiwa? Media Trackera)
54%
 54%  [ 47 ]
Troch? (ju? wcze?niej pracowa?em na TM, ale poradnik uzupe?ni? moj? wiedz?)
30%
 30%  [ 26 ]
Nie (przeczyta?em, próbowa?em i nic nie wysz?o)
15%
 15%  [ 13 ]
Wszystkich Głosów : 86

Autor Wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 04 stycznia 2007, 20:42    Temat postu: Media Tracker - Basic Guide Odpowiedz z cytatem  

Ten poradnik zawiera podstawowe informacje i na pewno doświadczeni mapmakerzy nic nowego tu nie znajdą Razz
Ze względu, że poradnik jest na TMN, funkcje, które występują w TMNF nie zostały ujęte.


MEDIA TRACKER - PORADNIK
Ktoś nie rozumie tego programu?
Czas to zmienić!


Media Tracker (czasem używany skrót: MT) jest programem, który umożliwia dodawanie efektów podczas gry (np. tekstów, zmiany kamer, zmiana kolorów). Ułatwia to i urozmaica przejazd. Używanie go nie jest trudne, nie będę przechodził od razu do skomplikowanych definicji, zaczniemy przykład. Krok po kroku wykonany zostanie efekt; może ktoś zrozumie, o co chodzi...

Basic Lesson, czyli pierwszy kontakt z Media Trackerem!

Aby nie zawracać wam głowy czymś, czego nie rozumiecie, będą to proste i jasne opisy:

Tworzenie tekstu na trasie:

1. Stwórz prostą trasę z początkiem i metą, może trwać ok 10 sekund.
2. Naciśnij ikonę kamery w interfejsie edytora.

3. Pokaże ci się okno z trzema rubrykami (intro, in game, outro), zanim wybierzesz jedną z nich musisz 'zarejestrować ducha Media Trackera'(Record Media Tracker Ghost).

4.Wykonaj przejazd.
5. Wróć do punktu 3. i wybierz 'in game'.
6.Zobaczysz okno Media trackera, zaznacz punkt na mapie (tzw. starter, z ang. tigger), przesuwaj starter myszą i jej kółkiem, gdy go wybierzesz naciśnij LPM.

7. Wybierz kartkę z zagiętym rogiem w drugiej kolumnie (dodaj ścieżkę, z ang. add track), w naszym przypadku wybierz ‘Tekst’ (Text).
8.Na osi czasu pokaże się ścieżka (tzw. block). Wybierz jeden ze znaczników (punkt parametrów zilustrowany jako kwadrat znajdujący się na początku i końcu ścieżki, użytkownik może dodać dowolną ilość znaczników na osi czasu, z ang. key),
9. Zmieniaj parametry, które po kliknięciu na znacznik pokazały się po lewej stronie okna. Aby zobaczyć tekst musisz go najpierw wpisać, to parametr obowiązkowy w tej ścieżce, reszty nie musisz zmieniać.

10. Podaj parametry dla wszystkich znaczników, ustaw długość trwania ścieżki.
11. Kliknij na kamerę, aby zobaczyć przejazd z zastosowaną ścieżką.

12. Teraz możesz dodać nową ścieżkę do istniejącego klipu, utworzyć całkiem nowy klip z punktem startowym (starterem), lub też zapisać pracę i zakończyć pracę z Media Trackerem.

Tworzenie kamery (Race -> Internal) na trasie:

1.Stwórz prostą trasę z pętlą.
2-5. Postępuj jak w przypadku tworzenia tekstu.
6. Zobaczysz okno Media trackera, zaznacz starter (Tigger) na mapie przed pętlą; przesuwaj starter myszą i jej kółkiem, gdy go wybierzesz naciśnij LPM.
7. Kliknij na kartkę z rogiem (kolumna ścieżki) i wybierz Kamerę (Camera) -> Gry (Race); parametr 'Internal' dla Kamery (Camera).
8. Ustaw długość trwania ścieżki (możesz zastosować podpunkt 'b' z działu 'Ulepszanie efektów').
9. Kliknij na kamerę, aby zobaczyć przejazd z zastosowaną ścieżką.
10. Teraz możesz dodać nową ścieżkę do istniejącego klipu, utworzyć całkiem nowy klip z punktem startowym (starterem), lub też zapisać pracę i zakończyć pracę z Media Trackerem.

Udało się! Efekt wykonany. Myślę że udało ci się opanować podstawowe umiejętności, z czasem będziesz coraz lepszy, aż w końcu zrobienie tego samego efektu zajmie ci kilkanaście sekund... i bez pomocy tego poradnika. Powodzenia!

Ścieżki w grze

W tym dziale opiszę ścieżki występujące w grze, nie będę opisywał ich wszystkich, objaśnię: Tekst, Kamerę i Transition Fade i tylko ich podstawowe funkcje...

Wszystkie efekty posiadają te wspólne cechy:
Czas trwania (Block start, block end) – chyba nie trzeba objaśniać
Kontynuuj (Keep playing) – określa, czy po zakończeniu czasu trwania ścieżka nadal będzie pokazana (skończy się dopiero po uruchomieniu innego klipu lub przejechaniu mety),
Opcja kontynuuj posiada dwie lampki: pierwsza oznacza czy ta opcja jest w ogóle włączona, druga (ma to sens dopiero przy dwóch lub większej ilości ścieżek w jednym klipie) pokazuje czy dla zaznaczonej ścieżki, będzie ta opcja włączona (np. w jednym klipie tekst może zniknąć, ale zmiana kamery będzie nadal kontynuowana).

Funkcje teksu:
Tekst trasy (Track Text) – informacja tekstowa, która ma się pojawić na ekranie.
Poz. X, Poz. Y (Pos. X, Pos. Y) – umiejscowienie tekstu na ekranie (dla osi X, Y).
Skala X, Skala Y (Scale X, Scale Y) – szerokość i wysokość tekstu.
Przeźroczystość (Opacity) – im suwak jest bardziej przesunięty w lewo, tym tekst jest bardziej przeźroczysty.
Kolor (Color) – ustawienia koloru tekstu (jeden dla całej ścieżki, nie zmienia się wobec znaczników).

Funkcje kamery własnej (Camera custrom):
Cel (Target) – kamera ma być zwrócona w stronę gracza, czy nie.
Kotwica (Anchor) - Kamera ma podążać w określonej odległości za samochodem, czy nie.
PoW. - optyczne zbliżenie lub oddalenie kamery od samochodu.
Pozycja XYZ (Target position) – ustala w trzech osiach umiejscowienie kamery.

Transition Fade:
Przeźroczystość, Kolor – opisany w funkcjach tekstu.

Nie są to pełne opisy, takie ścieżki jak ‘FX rozmycie’, czy ‘Sound Volume’ lub ich funkcje jak 'Lewa Statyczna' lub 'Wychył' nie zostały objaśnione, nie przydadzą się początkującemu i wprowadzą do poradnika chaos.

Okna Media Trackera - co, Gdzie I jak?

Tak chcesz skorzystać z poradnika, ale gdzie jest przycisk ‘Nowa Ścieżka’? Ten dział to objaśni...

10 przycisków z góry:
1 Wyjdź
2 Zapisz
3,4 Importuj, Eksportuj grupę klipów (czyli klip który możesz zapisać i wczytać na innej trasie)
5 Zobacz grupę klipów (czyli pokaż przejazd z zastosowanymi efektami)
6,7 Powiększ, Pomniejsz
8,9 Resetuj ustawienia kamery
10 Wyświetl nazwy samochodów
Przyciski 6-10 ułatwiają poruszanie się po oknie Medai Trackera - w samych efektach nic nie zmieniają.

5 przycisków nad listami klipów i ścieżek:
1 Dodaj klip
2 Usuń klip
3 Ustal starter
4 Dodaj ścieżkę
5 Usuń ścieżkę

11 przycisków nad osią czasu (z samym klipem jest 6 przycisków, ze ścieżką 8, a gdy zaznaczysz ją na osi 11):
1 Na początek
2 Stop
3 Zobacz klip (w wolnym tempie)
4 Zobacz klip
5 Na koniec
6 Dopasuj oś czasu do klipu
-----
7 Dodaj segment, (czyli blok na osi czasu)
8 Usuń segment
-----
9 Wstaw znacznik
10 Usuń znacznik
11 Usuń wszystkie znaczniki

Pojęcia:

Niektórych pojęć objaśnianych może nie rozumiesz. Zobacz tu!

Klip (Clip) – zbiór ścieżek posiadający własny punkt startowy.
Ścieżka (Track) - efekt (czyli. kamera lub tekst) zastosowany w klipie. Ścieżka na osi czasu to blok (Block).
Znacznik (Key) - punkt w dowolnym momencie bloku w którym są wyznaczone konkretne dane (ustaw znacznik (użyj 'insert key', czyli 'wstaw znacznik' na dowolnym miejscu na bloku i zmień jego parametry: np. zwiększenie tekstu w rezultacie tekst się powiekszy, a na końcu klipu powróci do pierwotnych rozmiarów).
Strarter (Tigger) - punkt lub punkty na mapie, mówiące o tym gdzie ma się zacząć wybrany klip.


'Ulepszanie' efektów

Podam tu kilka prostych sztuczek, dzięki którym niektóre klipy bedą wyglądały lepiej:

a) na osi Tekstu czy Transition Fade utwórz dwa znaczniki blisko brzegów bloku, skrajne znaczniki ustaw przeźroczystość (Opacity) na lewo; dzięki temu tekst pojawi się i zniknie płynnie,

b) przed pętlą (loopem) ustaw Kamerę gry (Camera race), zmień na 'Internal' i zaznacz opcje 'Kontynuuj' (Keep Playing), za loopem ustaw kolejny klip bez efektów; w rezultacie zamiast ustawić czas i na szacunek sprawdzać jak długo przejeżdża się pętle efekt zamknie się zaraz za loopem - niezależnie od czasu ;D

c) podczas In game nie używaj zbyt dużo efektów (a zwłaszcza Camera Race Orbital), to bardzo przeszkadza w grze - dużo efektów możesz dodać gdy start jest PF lub do outro,

d) GPS możesz ustawić klipem za startem, pamiętaj aby na starcie ustawić nowy klip z informacją o GPS'ie,

e) jeżeli jakiś tekst zasłania ci inny możesz to zmienić, wystarczy zmienić parametr dla tekstu zwany wysunięciem (Depht) - od ' 0' (na wierzchu) do '1' (pod spodem),

Znaczniki

Właśnie w tym głupim poście Sebik1992 napisał:
Znacznik (Key) - punkt w dowolnym momencie bloku w którym są wyznaczone konkretne dane (ustaw znacznik (użyj 'insert key', czyli 'wstaw znacznik' na dowolnym miejscu na bloku i zmień jego parametry: np. zwiększenie tekstu w rezultacie tekst się powiekszy, a na końcu klipu powróci do pierwotnych rozmiarów)

Wielu tego nie rozumie się i pyta o co chodzi z tymi znacznikami, otóż mówię że są podstawą Media Trackera. Cały sekret płynnych przejść i ciekawych efektów opiera się właśnie o nie.
Tutaj objaśnie jak z nich korzystać, oto jak wyglądają w edytorze:

Pierwszy poważny błąd pojawia się gdy tworzy się efekt, ludzie od razu wyznaczają parametry - tak być nie powinno. potem pytają się mnie o pomoc że tekst idzie im do środka i że nie umieją nic z tym zrobić. Więc ich oświecę - niech ustawią dane dla WSZYSTKICH znaczników.
Oto bardzo skomplikowana instrukcja zaznaczania keya:
1. Najedź myszką w tą kreseczkę w tym kółeczku na tym peseczku i kliknij myszką w taki podłużny lewy przycisk:

2. Ta kreseczka się podświetli. Brawo! Odkryłeś amerykę Smile

3. A dopiero potem zmieniaj dane, i tak ze wszystkimi pozostałymi znacznikami
Próbowałem podać jak najprostsze instrukcje, a teraz do dzieła Mr. Green


Intro, In game i Outro

Media Tracker posiada 3 rubryki umożliwiające trorzenie efektów:
Intro - prezentuje trasę, uruchamia się gdy załadujemy daną mapę. Tu nie polecam rozbudowanych i długich prezentacji. Ma być to kilka ujęć kamer, nazwa autora i nazwa trasy. Oczywiście moje ograniczenia nie są prawem, że możecie je tworzyć według własnych pomysłów.
UWAGA! intro nie posiada starterów i klipów ponieważ samochód się nie przemieszcza.
In game - tu powinno być mało i praktycznie. A dlatego że podczas jazdy powinno się skupiać na jeździe a nie efektach MT. Powinny być tu przede wszystkich zmiany kamer na loopach, ewentualnie dodane jakieś teksy lub smugi (dostępne w TMU). Tu co najwyżej obfity w efekty GPS nie będzie przeszkadzać.
Outro - tu puszczamy wodze fantazji i dajemy jak najbardziej widowiskowe efekty. Oczywiście dla jak najlepszej prezentacji powtórki przejazdu.

FAQ (Friendly Asked Questions)

Postanowiłem dodać dział FAQ, czyli najczęściej zadawnaych pytań. Zanim naprawdę coś napiszecie przeczytajcie to.

Q: Co to jest Media Tracker?
A: MT jest programem do dodawania zmiany kamer, tekstów i manipulacji kolorystycznych podczas jazdy.

Q: Skąd ściągnąć Media Trackera?
A: MT nie należy ściągać! Znajduje się w grze. Po prostu w edytorze tras na interfejsie kliknij na kamerę Wink

Q: Media Tracker jest za trudny dla mnie.
A: W to wątpie - może te wszystkie definicje są jakieś trudne i skomplikowane, ale logika MT wygląda tak: tworzysz klip, zaznaczasz miejsce startu efektu, tworzysz podstawowy efekt (np. tekst) i ustawiasz jego właściwości na początku i końcu - możesz potem go zmieniać (najlepiej patrząc cały czas na podgląd).

Q: Czemu, gdy chcę coś zmienić z efekcie, zawsze wraca do początkowych ustawień po kliknięciu myszy?
A: Prawdopodobnie trzeba zaznaczyć, tzw. znacznik (czyt. dział "Znaczniki")

Q: Jak przesuwać starter w góre i w dół?
A: Kółkiem myszy.

Q: Za dużo przycisków na interfejsie - nie wiem od czego zacząć.
A: Zajrzyj w dział "Gdzie, co i jak".

Q: Zrobiłem kamerkę, ale cały efekt jest za szybki.
A: Po pierwsze przesuń końcowy znacznik efektu trochę dalej na osi czasu, a resztę (dodane znaczniki - jeśli są) dopasuj do tej długości.

Q: Jak rozszerzyć oś czasu?
A: Naciśnij prawy przycisk myszy i wciśniętym manipuluj osią czasu. Innym sposobem jest utworzenie pierwotnego efektu i od razu ustalić (parametr "Koniec segmentu" - "Block End") jego planowaną długość. Po tej operacji wcisnąć przycisk "Dopasuj oś czasu do klipu" (więcej w "Co, gdzie i jak".

Q: Jak zrobić własny znak (billboard) na trasie?
A: To nie ma żadnego powiązania z MT! Szukaj w innych miejscach.

Q: Jak wkleić własny obrazek, muzykę w MT?
A: Można po prostu wkleić do odpowiednich folderów:
Odgłosy: GameData\Skins\MediaTracker\Sounds
Obrazki: GameData\Skins\MediaTracker\Images
Muzyka: GameData\Skins\ChallengeMusics
...które potem wybieramy w interfejsie gry. Jeśli chcesz aby muzyka, dźwięk czy obrazek był widoczny dla innych graczy musisz umieścić go w sieci i jego adres zamieścić w dokumencie tekstowym, który zapiszesz w ww. folderze pod nazwą "jakisplik.jpg.loc" (czyli rozszerzenie ".txt" zmieniamy na nazwę pliku i dodajemy na końcu ".loc".

Q: Chcę więcej!
A: Musisz ładnie poprosić, a nóż nijaki Sebik1992 napisze "Media Tracker - Expert Turtorial" Wink


Podsumowanie

Media Tracker nie jest trudny, z początku można mieć duże kłopoty - jeżeli okiełznasz interfejs i bardzo skomplikowane zaznaczanie znaczników, Media Tracker stanie się dziecinnie prosty. Oczywiście to jest BASIC GUIDE - możesz dalej zgłębiać tajniki Media Trackera i dążyć do perfekcji Wink
Powodzenia!

Pytania? Pisać na forum! Z przyjemnością odpowiem, inni mający wiedze też mogą odpowiadać na pytania Wink
Odpowiedzi na pytania, które nie znajdują się w poradniku, a mogą się przydać będą ozaczane kolorem pomarańczowym.

_________________



Ostatnio zmieniony przez Sebik dnia 11 czerwca 2008, 19:06, w całości zmieniany 25 razy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
~FM~ Kuldi
Doświadczony driver


Dołączył: 04 Lis 2006
Pochwał: 3
Posty: 143

Skąd: J-bie

PostWysłany: 04 stycznia 2007, 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Dziękuję Sebik na pewno tutorial się przyda Razz Nawet mi.
_________________

Zanim napiszesz posta ściągnij Firefox2.0 który sprawdza błędy w pisowni!

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 05 stycznia 2007, 15:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

dodałem terminy angielskie, oraz dodałem działy 'Pojęcia' oraz 'Ulepszamie efektów' - na pewno pomoże początkującym ;D
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
[POL] szopek
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 28 Mar 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 5
Posty: 1552

Skąd: San Jose, California

PostWysłany: 05 stycznia 2007, 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

fajnie sebik ze to napisałeś dziękówa wielka Smile i wielkie pozdr0OO dla Ciebie Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
FF.X-Fi Sk84funPrzemo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 259
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 05 stycznia 2007, 17:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Sebik powinieneś dostać dużą pochwałę od Admina!
Turtioal jest bardzo udany!
Grats!

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 06 stycznia 2007, 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Zrobiłem kolejny Update. Do działu Basic Lesson dodałem tworzenie kamery. Może komuś się przyda... Smile
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
PETER
Jeździ konno


Dołączył: 27 Wrz 2006
Pochwał: 4
Ostrzeżeń: 1
Posty: 37



PostWysłany: 06 stycznia 2007, 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Poradnik bardzo dobry. Napisz jak się robi GPS i intro z poruszaniem się kamery bo tego akurat nie umiem. Tylko jak mozesz to z polskimi pojeciami bo ja mam spolszczona gre no i dla innych mozesz dac po angielsku albo w nawiasach po polsku. Potem dam link do spolszczenia bo te co som na forum to nie dzialają.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG MSN Messenger
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 07 stycznia 2007, 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Kamera poruszająca się czyli custrom (własna) z opcją Cel: brak (Target: None) jest dobra do tworzenia GPS oraz Intro (nie polecam przy outro).

INTRO: Ta część prezentuje mape, nie posiada klipów ponieważ samochód się nie przemieszcza. Według mnie Intro najlepiej zrobić na max. 10 sekund. Można pododwać jakieś napisy (nazwa, kto zrobił, itp.). Kamerę ustala się klikając na znacznik (zaprezentowany w formie kwadratu na bloku w osi czasu), pokaże się widok kamery - przemieść ją w wybrane miejsce i odznacz znacznik. możesz przedłużyć intro (ustaw koniec efektu na np. 6:00.00).
Jeśli chesz dodać punkt zmiany kierunku kamery, czyli znacznik najedź czerwoną kreską na dowlony punkt osi, zaznacz odpowiednią ścieżkę i naciśnij przycisk 'dodaj znacznik' (add key). Pamiętaj aby ustawić pozycję kamery dla wszystkich znaczników (także 'Cel: brak' - inaczej kamera będzie wadliwie działała).
Jeżeli kamera wkonuje niepożądany obrót 360 stopni, najlepiej ustawić współrzędne ręcznie (poznawale po dużej róznicy liczby dla danej wartości), trzeba je zbiżyć - najlepiej zrobić to jak najwcześniej - no chyba że chcesz potem poprawieć po kolei wszystkie znaczniki.

GPS: Podobnie jak INTRO. Zrób jeden klip jedno pole po starcie bez ścieżek (pusty klip) i jeden klip na starcie z napisami do 3 sekund (np. GPS 3,2,1...), a po 3 sekundach kamerę jak w INTRO poruszającą się wzdłuż trasy.
INTRO robi się w trybie 'Intro', a GPS w trybie 'In game'!


[ Dodano 07 Sty 2007, 19:12 ]

Heh, kolejny Update: znalazłem ciekawą funckję jeśli chodzi o tekst, patrz:
Ulepszanie efektów -> podpunkt e Razz
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
P4G Wally
Team Poland


Dołączył: 11 Maj 2006
Pochwał: 1
Posty: 1346

Skąd: Wołomin

PostWysłany: 07 stycznia 2007, 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Wielkie graty Sebik, pracy troszke miałeś ale dzięki temu może wzrosnie ilosc mapperów, bo zobacza ze edytor i mt to nie taka straszna rzecz Smile
ale wkurza mnie ze np przy mapie kirza, na NC2 w commentach, zjezdzali mape za brak MT i skad tyle awardow jak nawet MT nie ma, to wkurza Smile

_________________


Siłą sportu jest siła zespołu, lecz pięknem sportu są indywidualności...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Saphir
Jeździ konno


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 12


PostWysłany: 11 stycznia 2007, 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

A mógłbyś napisać jak się robi PF start? Chciałbym się tego nauczyć, choć moje umiejętności w MT są niskie... Może ten poradnik pomoże... Dzięki z góry Twisted Evil
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 11 stycznia 2007, 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

PF Start!
PF start robi się z trybie 'In game' w kamerze custrom.
Poczytaj temat wyżej, jednak najpierw:
1. PF musi posiadać klip na starcie lub jedno pole za nim.
2. PF ma mieć taką długość, jaką ma mieć przejazd na press forward, nie można zamknąć efektu za późno.
3. Na PF unajlepiej używa się kamery 'Traget: Local Player lub <twój nick> ' (Cel: Lokalny gracz lub <twój nick>).

Myśle że pomogło, jeśli przczytałeś już wszystko o kamerze custrom i nic nie wyjdzie to napisz, no a wtedy najprawdopodobniej zrobie dział w 'Basic Lessons' z kamerą custrom :wink:

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
K&D Lord
Samochodowy prawiczek


Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 2


PostWysłany: 18 lutego 2007, 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

albo niezrozumialem albo niepisalo... ale wiem ze jam noob ale jak się robi strzalki? kombinowalem ale nieznalazlem... help Razz
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
ADIo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 496
Skąd: z Bydgoszczy

PostWysłany: 18 lutego 2007, 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Szukaj dalej...
_________________
czyli Segregat0r
www.google.com/profiles/adamprucnal

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Zeo
nawro


Dołączył: 25 Mar 2006
Pochwał: 2
Posty: 671

Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18 lutego 2007, 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

K&D Lord napisał:
albo niezrozumialem albo niepisalo... ale wiem ze jam noob ale jak się robi strzalki? kombinowalem ale nieznalazlem... help Razz


A chodzi o strzałki na billboardach, czy w MediaTracker? No bo tak :

żeby umieścić strzałki na billboardach trzeba poszukać w edytorze takiej ikony z prawej strony, która przedstawia wiadro z wylewającą się farbę. Jak ją klikniesz, billboard, gdzie chcesz dać strzałkę podświetli się na różowo. Kliknij teraz na niego, potem wybierz jaką strzałkę (lub inny znak) chcesz dać.

A w MT : Po prostu dajesz nową ścieżkę "Tekst", no i tekst jaki masz dać to coś przypominającego strzałkę np. --------->>> . Gdzie ma leżeć, jak się poruszać to ustalasz sam. Wink O ustawieniach do tekstów jest gdzieś w tym poradniku.

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
ADIo
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 496
Skąd: z Bydgoszczy

PostWysłany: 19 lutego 2007, 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

A może chodzi o boosty Question Smile
_________________
czyli Segregat0r
www.google.com/profiles/adamprucnal

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
lasserl
Samochodowy prawiczek


Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: W?sosz

PostWysłany: 10 marca 2007, 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Mógłby mi ktoś pomóc z Transition Fade jak ustawiam przezroczystość i chcę zobaczyć jak wygłąda pod czas jazdy to mi się robi bezprzezroczystości Question Question Question
_________________
Kubica jest najlepszy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 10 marca 2007, 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Transmision Fade służy do 'koloryzacji' ekranu gry. Po pierwsze by zmienić przezroczystość musisz zanaczyć znacznik (key) - znajdziesz coś o nich w poradniku:
Cytat:
Znacznik (Key) - punkt w dowolnym momencie bloku w którym są wyznaczone konkretne dane (ustaw znacznik (użyj 'insert key', czyli 'wstaw znacznik' na dowolnym miejscu na bloku i zmień jego parametry: np. zwiększenie tekstu w rezultacie tekst się powiekszy, a na końcu klipu powróci do pierwotnych rozmiarów).

Znacznik jest pokazany jako pasek (na początku i końcu efektu) lub kwadrat (w środku efektu jeśli je dodasz). gdy na niego klikniesz dopiero możesz ustawiać przezroczystość (Opacity), czyli zminiać położenie suwaka. Aby zobaczyć efekt w danej chwili możesz przesuwać suwak osi czasu lub zobaczyć 'Podgląd grupy klipów'. Jeśli chcesz aby efekt trwał nieskończenie długo zaznacz 'Kontynuuj' (keep playing). Very Happy

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
lasserl
Samochodowy prawiczek


Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: W?sosz

PostWysłany: 14 marca 2007, 15:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Thx Very Happy Sebik1992
_________________
Kubica jest najlepszy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Johnny95
Jeździ konno


Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 56
Skąd: Otwock

PostWysłany: 17 marca 2007, 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ja nie rozumiem Tworzenis kamery (Race -> Internal) na trasie:

punktu 7

Pomóżcie mi please... Laughing

_________________
http://www.rvd.certgen.net/~jedi/register.php?ref=1263
gra oparta na przeglądarce o tematy ce STARWARS!!!Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy
Wiele opcji! Polecam!
________________________________
Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sebik
Gangsta Mapper


Dołączył: 17 Sie 2006
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 772

Skąd: Śląskie/Leszczyny

PostWysłany: 17 marca 2007, 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Media Tracker Basic Guide - Sebik1992 napisał:
7. Kliknij na kartkę z rogiem (kolumna ścieżki) i wybierz Kamerę (Camera) -> Gry (Race); parametr 'Internal' dla Kamery (Camera).


Okno MT w dolnym lewym rogu posiada dwie kolumny. W ta po lewej to kolumna klipów (których początek ustala starter). Każdy klip składa się z efektów (np. Tekst, Kamera, itp...) które wyświatla są na prawo od kolumny klipów. Zaznaczenie danego klipu spowoduje wyświetlenie się efektów w nim zawartych w sąsiedniej kolumnie, znowu naciśnięcie efektu wyświetli jego parametry (można je zmieniać przy zaznaczeniu konkretnego znacznika.

Więc gdy utworzysz klip, kliknij na niego, następnie w kolumnie efektów (ścieżek) naciśnij 'dodaj ścieżkę'. Pojawi się okno z opcją wyboru ścieżki. Przy wyborze kamery możesz wybrać jeszcze jej podtyp. W punkcie pisze że ma to być 'kamera gry'. Po utworzeniu efektu możesz go modyfikować. We właściwościach możesz zmienić jej typ (Behind, Close, Orbital, Internal) Very Happy

Mam nadzieję że zrozumiałeś :wink:

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Pomoc » Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?