Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
PL9 - regulamin
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Społeczność » Turnieje » Polish League » Polish League 9
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P4G Scooter Fox
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 339
Skąd: okolice Warszawy

PostWysłany: 30 sierpnia 2010, 10:47    Temat postu: PL9 - regulamin Odpowiedz z cytatem  

1. Istota turnieju

Polish League 9 jest dziewiątą edycją nieoficjalnych drużynowych mistrzostw Polski w grze TrackMania Nations Forever i jako taka ma na celu wyłonienie najlepszego polskiego zespołu.

1.1 Terminarz rozgrywek

Zapisy: 23 sierpnia - 1 września 2010
Kwalifikacje: 3 - 5 września 2010
Rozgrywki ligowe: 12 września - 10 października 2010

1.2 Lista administratorów oraz sędziów turnieju

Administratorzy: Scooter Fox (GG: 2449555), Sunrise (GG: 8543544)
Sędziowie: Fefan, Loxley, Pikaczu, Santacruz, Scooter Fox, Sunrise, x3nun

2. Rejestracja drużyny w rozgrywkach

By zapisać drużynę, należy w tym temacie: http://tmpl.info/forum/viewtopic.php?t=9254 podać jej nazwę, nick jej kapitana oraz listę graczy zespołu. Ponadto kapitan musi przedstawić kontakt, pod którym będzie łatwo osiągalny (najlepiej numer GG). Liczba zapisanych do drużyny graczy, licząc łącznie z kapitanem, nie może być niższa niż 6.

2.1 Restrykcje dotyczące zawodników

- Każdy gracz musi mieć polskie obywatelstwo.
- Gracz może być zapisany tylko do jednej drużyny.

2.2 Dopisywanie zawodników po rejestracji drużyny

Każdy zespół ma prawo dopisywać dowolną ilość zawodników do swojego składu w trakcie turnieju, pod warunkiem, że gracze ci nie byli wcześniej zarejestrowani na PL9 do innej ekipy. Nie wolno natomiast zawodników wypisywać ze składu.
Każdego gracza dodawanego do zespołu należy zgłosić w odpowiednim temacie na forum tmpl.info.

3. Przebieg kwalifikacji

Kwalifikacje odbywają się na w trybie Time Attack w ciągu 10 minut na trasie podanej wcześniej przez organizatorów. Każda drużyna jedzie je oddzielnie pod okiem sędziego. Kapitan wyznacza czterech graczy, którzy reprezentować będą swój zespół. 10-minutowa czasówka zaczyna się na sygnał sędziego i nie może zostać przerwana pod żadnym pozorem. Wynik drużyny to suma najlepszych czasów graczy. Jeśli podczas czasówki dany zawodnik nie zdoła uzyskać żadnego czasu, przyznaje mu się wynik 1:15.00.

3.1 Termin kwalifikacji

Kwalifikacje każda drużyna może rozegrać w piątek 3 września, sobotę 4 września lub niedzielę 5 września. Zespoły rezerwować będą terminy w stworzonym do tego celu temacie, który pojawi się na kilka dni przed kwalifikacjami.

3.2 Zmiany graczy podczas kwalifikacji

W dowolnym momencie 10-minutowej czasówki kapitan może zgłosić zmianę w czteroosobowym składzie odpowiedzialnym za wynik drużyny. W takim przypadku czas gracza zmienianego zostaje natychmiast anulowany, ważny za to jest wynik gracza wchodzącego.

3.3 Szczególne przypadki

Wszelkie nieprawidłowości podczas kwalifikacji nieuwzględnione w regulaminie będą rozpatrywane przez administratorów indywidualnie.

3.4 Wyniki kwalifikacji

Wyniki podane zostaną dopiero po zakończeniu kwalifikacji, nie w ich trakcie.

4. Struktura ligowa

Turniej Polish League 9 podzielony zostanie na dwie oficjalne ligi liczące po 6 drużyn. Zwycięzcą PL9 zostanie zespół, który wygra I ligę. Kolejne ekipy będą klasyfikowane odpowiednio na kolejnych miejscach w PL9. Zwycięzca II ligi zajmie miejsce siódme, zaś kolejne drużyny odpowiednio następne pozycje. Możliwe jest też przeprowadzenie rozgrywek III ligi, jednakże jest to uzależnione od kilku czynników z frekwencją na kwalifikacjach na czele, w związku z czym w razie spełnienia tych warunków wszelkie informacje o tym szczeblu turnieju będą umieszczane w osobnym temacie.

4.1 Podział drużyn na ligi

Sześć drużyn z najlepszymi wynikami kwalifikacji (tj. najniższymi czasami łącznymi) zostanie umieszczonych w I lidze. Zespoły, które w kwalifikacjach zajęły miejsca 7-12, zagrają w II lidze. Jeśli dwie lub więcej drużyn będzie miało identyczny wynik sumaryczny, o kolejności będą decydowały kolejno czasy poszczególnych graczy, licząc od najlepszego. Jeśli wszystkie cztery będą identyczne, a wyłonienie lepszej ekipy będzie miało kluczowe znaczenie (np. jeśli dwa zespoły zajmą szóste miejsce i trzeba będzie zdecydować, kto wejdzie do której ligi), konieczna będzie kolejna 10-minutowa czasówka na trasie kwalifikacyjnej dla tych drużyn, aż do wyłonienia ostatecznej kolejności.

4.2 Punktacja

Za każdą wygraną w meczu mapę drużyna otrzymuje do tabeli jeden duży punkt. Za każdą wygraną w meczu rundę drużyną otrzymuje do tabeli jeden mały punkt. Np. jeśli zespół A wygra z zespołem B dwie mapy, jedną przegra, a stosunek rund wygranych do przegranych wyniesie 19-10, wtedy do tabeli otrzyma 2 duże punkty i 19 małych.

4.3 Kolejność w tabeli

O kolejności decydują następujące czynniki:
- ilość dużych punktów
- stosunek małych punktów zdobytych do straconych
- ilość małych punktów
- mecz bezpośredni (w tym przypadku liczy się, kto wygrał więcej map)

5. Mecze

Mecze rozgrywane są w trybie drużynowym (Team) po czterech graczy na zespół. Na serwerze powinny być ustawione zasady alternatywne (alternative rules), max points 8. Drużyny ustalają między sobą, gdzie spotkanie zostanie rozegrane.

5.1 Daty domyślne

I kolejka: 12 września 2010, godz. 20:00
II kolejka: 19 września 2010, godz. 20:00
III kolejka: 26 września 2010, godz. 20:00
IV kolejka: 3 października 2010, godz. 20:00
V kolejka: 10 października 2010, godz. 20:00

5.2 Ustalanie terminu meczu

Termin meczu ustalają między sobą kapitanowie drużyn. Dozwolona jest gra o każdej godzinie, maksymalnie do 2 dni wstecz lub wprzód w stosunku do daty domyślnej. Jeśli zespoły nie mogą dojść do porozumienia w tej sprawie, muszą zagrać w domyślnym dla danej kolejki terminie.

5.3 Spóźnienia

Gracze obu drużyn muszą stawić się w umówionym terminie lub, tylko jeśli taki nie został uzgodniony, o domyślnej dacie i godzinie. Jeśli któraś strona spóźni się więcej niż 15 minut, zasądzany jest walkower przeciw niej.

5.4 Zmiany graczy w trakcie meczu

Zmian w składzie można dokonywać dowolnie pomiędzy mapami. W trakcie trwania mapy zmiana może zostać dokonana jedynie za zgodą kapitana drużyny przeciwnej, chyba że gracz opuści serwer na stałe - wtedy należy uzupełnić skład i dopiero wtedy dokończyć mecz. Jeśli dana drużyna nie ma nikogo na rezerwie, spotkanie można rozegrać 4v3 (czterech przeciwko trzem), jednakże 3v3, 4v2, 3v2 i wszelkie inne kombinacje z mniejszą ilością graczy nie są dozwolone.

5.5 Zgłaszanie wyników

Wyniki meczów należy zgłoszać w odpowiednim temacie na forum tmpl (zostanie do tego celu stworzony oddzielny na każdą kolejką) i koniecznie poprzeć go screenami/zrzutami ekranu pokazującymi wynik na serwerze. Prosimy stronić od formatu .bmp i w miarę możliwości posługiwać się .jpg, .png lub innym z bardziej oszczędnych pod względem rozmiaru pliku formatów graficznych.

5.6 Dozwolone i niedozwolone zachowania

- Jeśli jeden z graczy wycofa się przypadkiem przed startem rundy, należy zakończyć tę rundę przedwcześnie i wystartować ponownie w pełnym składzie.
- Jeśli jeden z graczy straci połączenie z serwerem lub wyjdzie z niego z innego powodu w trakcie rundy, rundę tę można, ale nie trzeba zakończyć - zależy to od oceny administratora serwera, na którym rozgrywany jest mecz.
- Niedozwolone jest udostępnianie swojego konta innemu graczowi.
- Niedozwolone jest obrażanie przeciwników, sugerowane jest też wstrzymanie się z nadmierną ilością przekleństw.
- Niemile widziane jest pisanie na czacie w trakcie rund. Jeśli któryś z graczy wielokrotnie nie zastosuje się do tej zasady, potraktowane to zostanie jako złamanie regulaminu.
- W przypadku znalezienia na mapie niezamierzonego przez autora skrótu (cuta), który zostanie przez administratorów ogłoszony jako taki, nie wolno z niego korzystać.

5.7 Zgłaszanie nieprawidłowości i oszustw

Ponieważ meczów ligowych nie będą nadzorować sędziowie, drużyny są zobowiązane do udokumentowania wszelkich nieprawidłowości zrzutami ekranu (screenami) i/lub powtórkami, które następnie należy przekazać razem z opisem sytuacji administratorom turnieju. Każde zgłoszenie będzie rozpatrywane indywidualnie.

5.8 Mapy

W każdej kolejce obowiązywać będzie zestaw trzech innych tras. Zestaw ten będzie ujawniany przez administratorów w poniedziałek na 6 dni przed domyślną datą rozgrywania spotkań danej kolejki. Mecze rozgrywane będą na tychże trzech trasach.

6. Ostrzeżenia i kary

Każde złamanie regulamiu admistratorzy będą rozpatrywać indywidualnie. Karą może być oficjalne ostrzeżenie, nakazanie powtórzenia meczu, zawieszenie gracza, odjęcie punktów oraz wyrzucenie z turnieju gracza lub całej drużyny. W szczególnych przypadkach administratorzy mogą zastosować inną karę, adekwatną do przewinienia.

7. Zmiany w regulaminie

Administratorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie po jego publikacji. Zmiany te zostaną uwzględnione tutaj i podane do publicznej wiadomości.

_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Społeczność » Turnieje » Polish League » Polish League 9 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?