Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych.
Masz możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyZaloguj
Najlepszy mapper 2010
Idź do strony 1, 2, 3  Następny 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Info » News
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cobham
Gangsta Mapper


Dołączył: 12 Lis 2006
Ostrzeżeń: 2
Posty: 546

Skąd: Poznań

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 0:01    Temat postu: Najlepszy mapper 2010 Odpowiedz z cytatem  


Czyli gorzko i bez wazeliny (sobie też nie oszczędzę).

Zaczynam pisanie zaraz po pojawieniu się listy osób nominowanych do PTMA2010 w kategorii mapper roku. W tym momencie nie wiem jeszcze jak rozkładają się głosy. Wystarczy jednak spojrzeć na nominacje w kategorii „Najlepsza trasa” by wstępnie wysnuć pewne wnioski. Ale o tym później.
Zanim przejdę do właściwej części podsumowania, krótko scharakteryzuję czym różnią się rodzaje tras od strony ich robienia, czyli od tzw. kuchni. Będzie to potrzebne, by zrozumieć kto wg mnie został najlepszym mapperem roku 2010. [more]

ArrowTechy, popularne ostanio jak nigdy przedtem. Tak naprawdę, jest to prosta trasa do zrobienia (prosta nie oznacza, że nie wymagająca!). Dla doświadczonego mappera, który zna już dziesiątki/setki gotowych kombinacji klocków, to praca typowo odtwórcza. Oczywiście można kombinować z oryginalnymi przeskokami, przejściami, dekoracjami itd. ale to tylko „wariacje na temat”. Do tego dochodzi nam ograniczenie w postaci regulaminu budowania „techów”. Trasa robiona ma być pod rundy, czyli chodzi o zachowanie regularnych przejazdów, a co za tym idzie, ograniczenia w postaci unikania niestandardowych układów zakrętów/skoków, które mogłyby powodować „bugi” lub być zbyt ryzykowne w jeździe. Nie można szaleć z pomysłami. Jedynie meta powinna być ryzykowna (wg zagranicznych regulaminów), ma to na celu trzymanie graczy w napięciu i w nadziei do końca rundy (nawet najlepszy gracz może popełnić błąd na mecie, co da okazję pozostałym zawodnikom do nadrobienia czasu). Nie jest tu wymagane intro, outro, gps, czyli odpada praca w MediaTrackerze.
ArrowMini-tech – sztuczny twór, który jest niczym innym jak „tech”, tylko krótszy. Zalicza się go do techów, a nie do mini, co niestety dużo osób myli.
ArrowMini – krótkie trasy, które potrzebują „sposobu” by wykręcić dobry czas. Mapa bazuje na jednym lub kilku niestandardowych sekcjach. Nie ma mowy o „regularach”. Zazwyczaj „mini” są bardzo innowacyjne, przez co mapper musi się wykazać sporymi umiejętnościami.
ArrowSpeed – każdy fragment trasy jest przemyślany, nie ma mowy o ratowaniu się, prostymi w budowie, zakrętami. Tu nie można pozwolić sobie, tak jak w „techu”, na szybki zwrot drogi. Łatwo o zmianę charakteru trasy w „Speed-techa”, a dzieje się to z w/w powodu – trzeba zawrócić drogę, ma się za dużą prędkość, więc gracz musi wejść w zakręt driftem, trudno utrzymać speed. Jest to trudna trasa do zrobienia, na dodatek gdy ma być oryginalna.
ArrowSpeed-tech – podobnie jak „mini-tech”, zaliczamy te trasy do technicznych. Są trudniejsze do zrobienia niż zwykły tech. Mapa ma być bardzo płynna, przez co nie można się łatwo „ratować” gdy kończą się pomysły podczas budowania.
ArrowRPG – jedne z najbardziej pracochłonnych i twórczych map. Nie ma płaszczyzny porównawczej z innego rodzaju trasami. Podejście do tworzenia jest zupełnie inne, to już typowa gra logiczna zarówno dla gracza jak i dla mappera. Dużo pracy trzeba włożyć od strony technicznej: block mixing, MediaTracker, locatory, mody itd.
Tu się przyda przykład: http://www.youtube.com/watch?v=g2xUVcjND_8
ArrowPOP – (jest to moje określenie, ma nawiązywać do czegoś popularnego). Są to trasy typowe dla TMX. Zazwyczaj są to mieszanki różnych styli (w zależności od mody) wyróżniające się przerostem jakościowym scenerii nad samą trasą, o długości ~30-45s. Trasy robione typowo pod czyjeś gusta, często kopiuje się sprawdzone pomysły. Wbrew pozorom trzeba się nieźle napracować przy tworzeniu takiej trasy. Konieczna jest umiejętność tworzenia intro, outro, GPS. Zazwyczaj GPS jest niepotrzebny (trasa jest jednoznaczna), ale POPy muszą je mieć :]

Pozostałe typy tras pomijam. Tok rozumowania jak powyżej.

OK, zaczynamy!
Krótko postaram się opisać dokonania nominowanej dziewiątki mapperów. Wcześniej zapoznałem się ze wszystkimi trasami nominowanych! Łącznie 165 map. (2 dni mi to zajęło). Kolejność recenzji jak w ankiecie.
Jeszcze jedno. Nie będę się zagłębiał w opisy tras technicznych. Powód jest prosty. Techy wszystkich mapperów są do siebie bardzo podobne, wszystkie stoją na wysokim poziomie. Ogólnie wieje nudą, ciągle to samo. W porównaniu do ubiegłych lat (tych bardziej ubiegłych :] ), nie ma już znacznych różnic między mapperami.
Może zrobić raz turniej Polish League na innych trasach? JUŻ NAWET MULTI NIE MA. Graczom nie chce się trenować, a mapperzy zaczynają zjadać własny ogon.

Co do oceny techów. Techy zostaną najlepiej ocenione przez graczy w ankiecie, to Wy je trenowaliście, a tylko tak można najlepiej ocenić tego typu trasy. Najlepszym mapperem, wg ankiety, zostanie osoba z dobrymi techami, mniej będzie liczył się całokszatł, niestety. Każdy gracz bowiem był zobligowany do testowania „techów” przez osoby wybierające trasy w turniejach. W poprzednich PTMA był już poruszany ten problem.
To czym wyróżniają się nominowani w tym roku to pozostałe ich trasy w dorobku! To właśnie ich wyróżnia. Dlatego głównie będę omawiał całą resztę tras.

Dobra. Wdech, wydech i lecimy z tym koksem.

--- Santacruz ---
Zacznę od techów, żeby mieć już je za sobą. Bardzo płynne, szybkie, przyjemnie się jeździ, wysoka prędkość przejazdu, lecz uboga dekoracja tras (wiem, w techach nie jest mile widziana, ale dodatki budują klimat).
Teraz ciekawsza część.
Seria xst-mini. Znam parę tras z gry w sieci, ale nie kojarzyłem ich z Santacruzem. Jest parę powodów czemu nie zapadły mi wcześniej w pamięć. Brak intro – niby banał, 10 min pracy w MT, a korzyści byłyby wymierne. Poza tym trasy nie wyróżniają się w gąszczu innych, nie ma w nich nic charakterystycznego. Bliżej im do mini-techów i mini-speed-techów.
Przyznać jednak trzeba, że są jakościowo dobre, ale dziś to już nie wystarcza.
Seria Toms-mini. Przyjemniejsze od wcześniejszych. W niektórych widać pomysły wokół których powstawała reszta część trasy – i o to właśnie tu chodzi. Przy tego typu mini można poświecić więcej czasu gry.
Trasy „ÓS”. Techy, które ogólnie omówiłem na wstępie. Już miałem napisać, że doczekałem się efektów pracy w Media Trackerze, ale wchodzę na tmx i co czytam: „Za MediaTrackera wielkie dzięki dla Crowmastera!”. Jakieś jaja? Rozumiem jeszcze screen zrobiony, w odrębnym progamie, przez inną osobę. Ale MT to część edytora. Zatem trasa to duo-track. Nie oceniam duo.
Desire. Pojawił się block mixing. Kolejna dobra trasa, kilka oryginalnych skoków.
[RPG]Stadium Course. Przyznaję, że musiałem zadowolić się replay’em. Nie byłem w stanie przejechać. Gratulacje dla Santy za stworzenie trasy w innym stylu. Mam nadzieję, że doczekamy się kolejnych RPG.
24 trasy w 2010r (podaje to jako informację, a nie argument oceny)

Z tras, które zrobił Santacruz w 2010, na wyróżnienie zasługuje trasa „Drift-Two”

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2978161
Świetne wkomponowanie niebanalnych sekcji. Motyw ze skokiem z dwóch wyskoczni koło siebie, ekstra pomysł. Całość ma to coś. Zapada w pamięć.

--- Ordon ---
Trasy płynne, często ozdobione elementami tła, widać spore doświadczenie, lecz wszystkie praktycznie w jednym stylu. Na dodatek stylu starej Trackamni. „Nowe klocki” użyte w najprostszych konfiguracjach, często tylko jako dekoracja.W niektórych trasach (np. „Silence of the Day”, „os-Wipe Out!”) widać, że były oryginalne pomysły, ale z realizacją już gorzej.
Najlepiej wyszły mapy bazujące na sprawdzonych pomysłach. Tam gdzie Ordon zaczął sam coś kombinować, już trochę gorzej.
Chciałem wyróżnić jedną trasę, która szczególnie przypadła mi do gustu, jest nią „Blue×land”, ale tak jak w przypadku Santacruza – duo-track’ów tutaj nie oceniam. Dlaczego duo? Odp.:„GPS - made by Rafallo! ; intro - made by Rafallo, too!”.
Cholera jasna! Pretendent do tytułu mapper roku, który nie potrafi obsługi MT? Kolejny się urwał.
17 tras w 2010r

Warte poznania: „»be the neXt star*”:

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=3373003
Świetnie się po niej śmiga. Jest ciekawie zbudowana, szybko łapie się dobry rytm jazdy, zakrety i skoki wymierzone. W klimacie oldschool.

--- Rafallo ---
Zaskoczył mnie, i chyba nie tylko mnie, trasą typu [PF] (Press forward). Robiąc wcześniej bardzo dobre techy, potrafił stworzyć coś takiego. Fakt, że nie jest to jeszcze mistrzostwo świata, ale spokojnie, potencjał pokazał.
Poza techami i PF, ma na koncie również mini. Jedna nawet z intro własnej roboty – proste, ale jak się chce to można, co nie? Panowie wyżej^^. Mini są w trochę innym stylu niż techy, ale nie wyróżniają się w porównaniu do konkurencji.
8 tras w 2010r

Polecam "[PF]Arriba":

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=3525157

--- Tom ---
Od Toma dostajemy w tym roku trasy wielu typów, robionych w różnych stylach. Mamy tu dirt’y, mini, lole, techy i pop’y. Wśród mini znalazła się nawet jedna symetryczna. Wyszła znakomicie. W zasadzie większość tras jest na wysokim poziomie, dopracowane, kreatywne i z MediaTrackerem.
Jest nawet POP, o którym warto wspomnieć (czym jest POP możecie przeczytać we wstępie). Mowa o trasie „Glade”. Jest to przeciętna mapa, zwykły płynny tech, ale ozdobiony jak choinka na święta. Trasa niezbyt skomplikowana, ale GPS jest, tylko po co? Bo inni w PlayPal mają? Wiem, czepiam się, ale jest to dla mnie niepojęte.
18 tras w 2010r

Ta trasa zrobiła na mnie wrażenie, bardzo grywalna: "T-mini||9"

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2533200

--- Jarecki ---
Gdyby Jarecki miał więcej czasu na grę to by tu zrobił zamieszanie. Zaledwie 7 tras, ale za to każda dopracowana, żadnej wtopy. Cztery mini, trzy techy. Mało i niezbyt różnorodnie. Ale wszystkie kreatywne i charakterystyczne. Mało jest tras, po których można zgadnąć autora. Jarecki ma swój styl. Jeżdżąc jego trasy można zgadywać.
Warto zwrócić uwagę na umiejętne posługiwanie się block mixing’iem, nie jest nachalne, wręcz przeciwnie, prawie nie rzucające się w oczy, a spełnia swoją funkcję (wygładzanie krawędzi uskoków itp.).
Block mixingiem się zajmuje, ale MT nie ruszy, kolejny as.
7 tras w 2010r.

Jeśli komuś brakuje pomysłów, niech poszuka inspiracji tu: "mini 03*-Without Control"

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2396859

--- Cobham ---
Najmniejszy dorobek w całej stawce w roku 2010. Tylko 3 trasy! (właściwie to 4, ale ostatnia jest jeszcze ukryta na tmx). Wszystkie to techy. Skomentuję krótko, mapper, który się nie rozwija, zwyczajnie się cofa. Może to przez brak czasu na grę w tym roku.
Opisywać tras nie będę, bo nie mam dystansu do własnych map. Podam tylko ciekawostkę, że wszystkie trasy zostały zrobione na zamówienie (chyba wszystkie dla Sunrise, btw flache mi za to wisisz). Trasa na ESWC to była mapa zrobiona na turniej AGL! Przypadkiem przeczytałem news na stronie o możliwości wysyłania tras na ESWC. Dzięki Shad.
Wspomnę jeszcze, że pierwszy raz moje trasy nie dostały się do turnieju Polish League.
Przerobiłem je trochę (trasy PL) i wrzuciłem pod innymi nazwami.
3 trasy w 2010r.

Jedna z tych tras: "Cornelius"

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=3263484

--- Abszt ---
Jestem zaskoczony trasami Absztyfikanta. Wiedziałem, że jest dobrym mapperem, ale nie wiedziałem, że aż tak. Skupię się tylko na kilku trasach z 40(!), które spłodził w 2010.
Jedna z jego ostatnich „Bit Confused”, to POP, ale w pozytywnym tego sensie, na czasie. Trasa, w której „stare” i „nowe” klocki tworzą jedną całość. Praktycznie nie ma rozgraniczenia na różne sekcje, jest to jedna zwarta konstrukcja. Od strony kuchni, mapa konstrukcyjnie powala. Jedynym minusem jest to, że zawsze gubię się w tego typu mapach (ale mamy tu GPS, który pomaga w odnalezieniu drogi).
Takie trasy jak ta powyżej może inspirować innych. Niestandardowe, oryginalne, new school.
Jest też parę klasycznych tras. Kilka mini, nawet trochę więcej niż kilka (25 shortów). Praktycznie wszystkie ciekawe i do bicia rekordów.
Są nawet Lole i dirty’y. Jeden dirt „ESL dig” super, fajne kombinacje przecinania się drogi. Końcówka mogła by być tak płynna jak reszta trasy, ale jest OK.
Mapper wszechstronny i w każdej płaszczyźnie trzyma poziom.
40 tras w 2010r

Poza „Bit Confused” warto bliżej się zapoznać z „Dirty Boost Beat”:

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2357347

--- Magik ---
Jest to jedyna osoba, którą nominowałem w tym roku. Fakt, że nie znałem dokonań pozostałych mapperów.
Trasy Magika poznałem na serwerach mini. Tylko przy jego mapach spoglądałem w prawy górny róg ekranu by dowiedzieć się kto jest ich autorem. To mówi samo za siebie. Bardzo grywanle mini, pomysłowe i wymagające.
Spośród wszystkich osób nominowanych, Magik jako jedyny nie jest kojarzony z trasami technicznymi. Nie jest również aktywny na forum. To się nazywa wybicie!
Oprócz mini, na koncie Magika, mamy również speed-techy, krótkie techy oraz dwie RPG. Warto wyróżnić drugą trasę RPG „Mind the gap”, z 45-sekundowym odcinkiem [PF] (press forward).
Ogólnie trasom brakuje jeszcze trochę ogłady. Kilka razy zbyt wcześnie wystawił mapę na tmx. Można poprawić co nieco.
41 tras w 2010r (w tym jedna w 2 wersjach, multi i single)

Chyba najlepiej styl Magika odda trasa „Worst track ever”:

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=3118087

--- Szyna ---
Jeszcze nasza Szynka. Znany wcześniej z techów, w tym roku poszerzył płody o trasy typu RPG. To daje nam obraz jak pomysłowy jest Szyna. W swoich techach i mini czasem jak w RPG, nie wiadomo gdzie jechać. Za to zawsze można liczyć na nietuzinkowe pomysły w jego trasach. Poziom trudności równy jego skillowi, co potrafi wkurzać.
7 tras w 2010r

Skoro była mowa o RPG, więc: "GaideN[rpg]"

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2417989

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
PS.
--- Jurek ---
Poza oceną, Jurek. Nie był nominowany, niestety, ale trzeba o nim wspomnieć. Nie wiem czy wiecie, ale Jurek prężnie działa. W tym roku skupił się na robieniu tras [RPG] i jest jednym z czołowych twórców tego gatunku! Wykres ukazuje procentowy udział tras RPG na świecie wg autorów. (3% tras RPG na świecie należą do Jurka)

[źródło: http://trackmaniarpg.blogspot.com/ ]
Dla nowych graczy TMNF postać Jurka nie jest pewnie znana. Jest to mapper, który siedzi w tym od początku. Praktycznie w każdym stylu tworzy trasy. Ciągle się rozwija. To właśnie osoby takie jak Jurek tworzą historię „mapperstwa” w Polsce.
12 tras w 2010r.

Polecam „Skarbiec imperium [RPG]”:

http://tmnforever.tm-exchange.com/main.aspx?action=trackshow&id=2438356

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

PODSUMOWANIE
Żaden kraj nie ma tylu specjalistów od robienia „techów” co Polska. Jednak co za dużo to nie zdrowo. Mapperzy doszli do pewnego poziomu i się zatrzymali, w tym gatunku. Co bardziej kreatywni spełniali się w innych stylistykach, rozwijając swój skill.
Jednym z powodów napisania tego artykułu było zwrócenie uwagi społeczności ile pracy wkładają mapperzy w tworzenie swoich tras, jak bardzo są kreatywni.
Nie pozostało nic innego jak wyłonić najlepszego w tym roku.

Najlepsi mapperzy 2010:

1. Abszt
2. Santacruz
3. Magik
4. Rafallo
5. Ordon
6. Jarecki
7. Tom
8. Szyna


Ostatnio zmieniony przez cobham dnia 31 grudnia 2010, 0:23, w całości zmieniany 1 raz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tvn
Doświadczony driver


Dołączył: 18 Cze 2010
Ostrzeżeń: 2
Posty: 206

Skąd: Kraków

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 0:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Ależ njus ! Super się czyta, piękne podsumowanie pracy mapperów. Byle takich więcej! Winner!
_________________

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
°אא Ksenuns0n
Pirat drogowy


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 798
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 0:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Świetny news, fajnie się czyta i trochę się dowiedziałem. W sumie to aż przeszło mi przez myśl czy by nie wyskrobać trochę więcej czasu i zająć się mappingiem :wink:
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Seraphim
V.I.P.


Dołączył: 28 Maj 2010
Ostrzeżeń: 1
Posty: 847



PostWysłany: 31 grudnia 2010, 0:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Really nice, w prawdzie map RPG nie jeżdżę (szybko mnie wkurzają Very Happy), ale widzę ile taka trasa zajmuje przestrzeni, a co za tym idzie czasu. Sam coś zacząłem klecić, ale zrobiłem na razie dwie mapki i nie śpieszy mi się robić trzecią. A nius pierwsza klasa!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
[POL] Jakub
Pradziad żuli - żywa legenda


Dołączył: 04 Cze 2006
Ostrzeżeń: 15
Posty: 4774



PostWysłany: 31 grudnia 2010, 5:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

best obrazek ever.
ta mapa to jeden slupek.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
[POL] Jakub
Pradziad żuli - żywa legenda


Dołączył: 04 Cze 2006
Ostrzeżeń: 15
Posty: 4774



PostWysłany: 31 grudnia 2010, 5:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

wielkie gratki cob. co za topic O_O
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cosworth' Abszt
Pirat drogowy


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 814


PostWysłany: 31 grudnia 2010, 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Szacunek za podjęcie tego tematu i sprawdzenie tych wszystkich tras Smile Włożyłeś w to na pewno ogrom czasu i pracy, szczególnie w tak krótkim czasie.
Co do newsa to naprawdę świetnie się czyta i kto wie - może zachęci do robienia tras kogoś nowego jak i też zapozna co niektórych z naszymi twórcami...
GJ!

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Santacruz
V.I.P.


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Fajna sprawa, lecz czuje, że pijesz tutaj Cob głównie do mnie. Co do MT to nie przepadam za nim, człowiek nawymyśla tam nie wiadomo jakie przejścia, żeby anulować je enterem. Rozumiem, że to społeczności TMX się bardzo podoba ale mi na tym nie zależy. Zdecydowaną większość swoich tras zrobiłem dla teamu, stąd serie mini czy cup. Nie pchałem się z nimi na salony, bo wiedziałem, że będą mi wypominane takie rzeczy.
Ogólnie gratuluje artykułu, sporo pracy w niego włożyłeś. Szkoda, że nie było takiego rok temu, gdy byłem 3 Wink.

_________________
([___]======VW======[___])

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Rafallo
Team Poland


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 108


PostWysłany: 31 grudnia 2010, 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Tak jest, świetny artykuł i jak napisał Abszt - pewnie włożyłeś dużo czasu w sprawdzenie tych wszystkich map. Gratulacje Smile
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Barthezz
Doświadczony driver


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 107
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Swietny news, gz za podjecie tematu. Jedyne co mi się nie podoba, to wlasnie dawanie "minusow" dla mapperów za brak intro czy tez outro. Sam tez tego nie uzywam, bo jest to wg mnie zbedne. Mapa nie ma być piekna, tylko ma się dobrze jeździć. Jak na serwerze widze ze pojawia się intro to od razu skip, bo mnie wkurza coś takiego Wink Przy jakichś RPGach czy POPach rozumiem, ale już przy minisach (imho) jest to zbedne.
_________________

TMPL.info - mapki by Barthezz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Kiciak
Lubi ostrą jazdę


Dołączył: 09 Lis 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1408



PostWysłany: 31 grudnia 2010, 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

gz super nius, podoba mi się podwojnie jako ze ordon jest dopiero 5 buahahahha
_________________



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*WDD* crowmaster_13
Pirat drogowy


Dołączył: 12 Mar 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 771

Skąd: LKR

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

I ja dopiszę, że news jest naprawdę dobry. Wymagał na pewno sporo pracy.

Popieram też tych, którzy po części olewają MT bo po intrze się nie jeździ więc też często daję enter i jazda bo nie ma czasu. A outro? Mapki przeważnie jeżdżę na serwerach gdzie jest kompletnie niepotrzebne więc po co się trudzić? Jak mapka jest dobra to i bez intra sobie "poradzi". A jak jest shit to nawet wybajerzone intro nie pomoże.


Cytat:
może zachęci do robienia tras kogoś nowego

Może i zachęci, ale co z tego? Założy ktoś temat, nawpiernicza tam tras i co? Zostanie olany i da sobie siana bo i tak nikt nie przetestuje i nie podpowie co robić aby trasy były lepsze. Głupie gadanie? Spójrzcie sobie ile jest odpowiedzi w tematach nowych ludzi a ile w tych, od uznanych mapperów.

Widzisz Cobham, zrobiłem kiedyś mapkę, wstawiłem, podobała się to było 8 odpowiedzi. Miło było poczytać te opinie. Potem wstawiłem kolejną, odpisał tylko Abszt, że "cienko, spadek formy... itp." I tyle. Przy trzech następnych nie pojawiła się żadna opinia. Bo i po co, nie? Lepiej przetestować kolejne trasy znanych niż pomóc cieniasom.

Żalę się? Pewnie, że chciałbym aby moje mapy były ściągane po 100 czy 200 razy każda, ale nie o to mi teraz chodzi. Chodzi o to, że chcecie świeżej krwi, nowych osób, które zrobią dobre mapy a nie robicie w tym kierunku nic.

_________________


C13

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Bot 'timmy
Doświadczony driver


Dołączył: 25 Paź 2010
Ostrzeżeń: 2
Posty: 128

Skąd: Wieś

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

gratulacje abszt i wszystkim ,którzy zostali wytypowani Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Barthezz
Doświadczony driver


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 107
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

crowmaster napisał:
I ja dopiszę, że news jest naprawdę dobry. Wymagał na pewno sporo pracy.

Popieram też tych, którzy po części olewają MT bo po intrze się nie jeździ więc też często daję enter i jazda bo nie ma czasu. A outro? Mapki przeważnie jeżdżę na serwerach gdzie jest kompletnie niepotrzebne więc po co się trudzić? Jak mapka jest dobra to i bez intra sobie "poradzi". A jak jest shit to nawet wybajerzone intro nie pomoże.


Cytat:
może zachęci do robienia tras kogoś nowego

Może i zachęci, ale co z tego? Założy ktoś temat, nawpiernicza tam tras i co? Zostanie olany i da sobie siana bo i tak nikt nie przetestuje i nie podpowie co robić aby trasy były lepsze. Głupie gadanie? Spójrzcie sobie ile jest odpowiedzi w tematach nowych ludzi a ile w tych, od uznanych mapperów.

Widzisz Cobham, zrobiłem kiedyś mapkę, wstawiłem, podobała się to było 8 odpowiedzi. Miło było poczytać te opinie. Potem wstawiłem kolejną, odpisał tylko Abszt, że "cienko, spadek formy... itp." I tyle. Przy trzech następnych nie pojawiła się żadna opinia. Bo i po co, nie? Lepiej przetestować kolejne trasy znanych niż pomóc cieniasom.

Żalę się? Pewnie, że chciałbym aby moje mapy były ściągane po 100 czy 200 razy każda, ale nie o to mi teraz chodzi. Chodzi o to, że chcecie świeżej krwi, nowych osób, które zrobią dobre mapy a nie robicie w tym kierunku nic.


polać mu ku*wa.. już dawno próbowałem to uswiadomic tej scenie, nawet na swoim przykladzie, ale widze ze nie bylem wyjatkiem, tylko gdziekolwiek spojrzec, jak mapki nie sa jednego z najlepszeych mapperów w Polsce, to już się nikt nie zainteresuje..

_________________

TMPL.info - mapki by Barthezz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
*NS* AnteQ
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 271
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

No ale Magikowi się udało Wink
_________________
Trance to nie tylko muzyka. To styl życia... Słuchając go możesz skakać albo płakać, poczuć przypływ energii lub też wzruszenie i fale wspomnień. Jest jak ocean uczuć - kiedy raz się w nich zanurzysz - utoniesz.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
P4G tyta
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 20 Kwi 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 481

Skąd: Rybnik

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 13:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

UP!
bo początkujące mapperzy robią z reguły kiepskie trasy, nawet podpowiedzi co poprawić nie przynoszą skutku, albo bardzo mały...i ludzie wolą pojeździć na dobrych trasach znanych mapperów, niżeli na tych mniej dobrych, początkujących...
nowi mapperzy dodają trasy co parę dni, trasy nie dopracowane, tylko mamy je testować...etc. posiedźcie nad trasą nawet tydzień, ale dopracujcie ją i wrzucajcie je co jakiś czas, a nie cały czas....

_________________
AUDIO Onkyo 307 + Onkyo 406 + Kef C7 + Kef C6 + Jbl ES 250 PW + stare surroundy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Barthezz
Doświadczony driver


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 107
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 15:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

to wejdz sobie w moj temat i zobacz na 3 stronie co ile jest dorzucana trasa i ile jest odpowiedzi.. ofc to tylko przyklad, bo forum jest zawalone tematami nowych mapperów bez odpowiedzi nawet na 1 post -.- chociaż co do Ciebie, Tyta to najmniej się czepiam, bo nie powiem, w porównaniu z innymi forumowiczami wypowiadasz się dosc czesto w topicach o trasach, nawet mi dosc dużo powiedziales o robieniu tras Wink
_________________

TMPL.info - mapki by Barthezz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
P4G tyta
Zaczyna szaleć na ulicach


Dołączył: 20 Kwi 2008
Ostrzeżeń: 4
Posty: 481

Skąd: Rybnik

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

ja niegdyś byłem też w Twojej sytuacji, mi bardzo w tworzeniu tras pomógł Maxer, nie wrzucałem na forum tras tylko na test do Maxera, wszystkie błędy mi pokazał, co jest niedopracowane...blalalalalaaa i dopiero później je upubliczniam, myślę ze Tobie(i nie tylko) bardzo to pomoże...
nowi mapperzy niech nie oczekują pochwał tylko krytykę, bo bez jej się nie nauczą kleić trasek Wink sam tak miałem...

_________________
AUDIO Onkyo 307 + Onkyo 406 + Kef C7 + Kef C6 + Jbl ES 250 PW + stare surroundy

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
*WDD* crowmaster_13
Pirat drogowy


Dołączył: 12 Mar 2009
Ostrzeżeń: 1
Posty: 771

Skąd: LKR

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

AnteQ napisał:
No ale Magikowi się udało Wink

Wyjątek potwierdzający regułę. Razz


tyta napisał:
nowi mapperzy dodają trasy co parę dni, trasy nie dopracowane, tylko mamy je testować...etc. posiedźcie nad trasą nawet tydzień, ale dopracujcie ją i wrzucajcie je co jakiś czas, a nie cały czas....

Wklejałem trasę RAZ na miesiąc i co? Jednej trasy nikomu nie chciało się przetestować? A intro miała, GPS, ozdoby więc zadowoliłoby to każdego malkontenta.


tyta napisał:
wszystkie błędy mi pokazał, co jest niedopracowane...blalalalalaaa i dopiero później je upubliczniam, myślę ze Tobie(i nie tylko) bardzo to pomoże...


Pisałem kiedyś do Santacruza z prośbą o betatest i go zrobił. Wstawiłem potem mapę i to była właśnie ta, co miała osiem opinii. Potem też go prosiłem, ale miał ważniejsze rzeczy na głowie. Żeby nie było - nie mam pretensji o to. Dałem trasę na TMPL z myślą, że przetestuje to więcej osób. Wtedy trasę sprawdził Abszt ("cienko, spadek formy..." a potem nikt już nic nie pisał. Nawet po trasie, która trafiła na GmSC.

Zresztą, jedna osoba zrobi test i powie, że zakręt nr 5 jest do (_!_) więc poprawiam ale ta "piątka" mogłaby spodobać się komuś innemu. Zmieniam, wstawiam i okazuje się, że trasa przypada do gustu tylko testerowi. Potem wstawiam kolejną, nikt już nie testuje i koło się zamyka. Przychodzi Polish League a w pakietach mapki Jareckiego, Ordona i innych znanych ludzi. Cobham napisał w podsumowaniu Ordona: "lecz wszystkie praktycznie w jednym stylu". Wiem, że to są dobre mapy, ale "w jednym stylu".


tyta napisał:
nowi mapperzy niech nie oczekują pochwał tylko krytykę, bo bez jej się nie nauczą kleić trasek

Jak mamy się uczyć skoro nawet krytyki nie otrzymujemy. Ja wiem, że moim trasom daleko do ideału, ale może ktoś by mi wytknął błędy. A nie totalna olewka bo tak nikt niczego jeszcze się nie nauczył.

_________________


C13

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Barthezz
Doświadczony driver


Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 107
Skąd: Włocławek

PostWysłany: 31 grudnia 2010, 17:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem  

Dokładnie mi o to chodzi Tyta, dokładnie slowo w slowo co napisal Crow. Co do mapki GmSC, to ja musialem testowac ;p ale nie pisalem opinii bo i tak mało kto się z nia liczy "bo sam nie umiem robić map". Dlatego staram się pomoc tym, ktorzy tak nie mysla.. A co do samej krytyki, to ja na taka wlasnie licze.. Gdzies mam pochwaly, jak się podoba to git, a jak nie to chce wiedziec co, wiec chce krytyki! Zalejcie mnie fala skarg na moje mapy, tylko powiedzcie co jest zle i jak ma być, by było dobrze Smile
_________________

TMPL.info - mapki by Barthezz

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum TrackMania Poland Strona Główna » Info » News Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Możesz usuwać swoje posty
Nie możesz głosować w ankietach

POWERED BY YARD COPYRIGHT © 2006-2017 TMPL.INFO DESIGNER? JAKI DESIGNER?