Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Dobry pomysł? |
Tak |
|
42% |
[ 31 ] |
Ogólnie tak, niektóre rzeczy mo?na poprawi? |
|
36% |
[ 27 ] |
Raczej nie, ale z cz??ci? punktów si? zgadzam |
|
12% |
[ 9 ] |
Nie |
|
8% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 73 |
|
Autor |
Wiadomość |
Rezys
Doświadczony driver
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 9:18 Temat postu: |
|
|
@Baser Co do 3 ligi to faktycznie jakaś pomyłka jest. Reden nie gra w ogóle, Unforseen szuka cutów, Bot Boys chcą opanować 3 ligę a XX i TP w ogóle nie trenią I jak tutaj grać. Myślę, że 8 drużyn w 1 i drugiej lidze to dobre rozwiązanie będzie w następnych edycjach.
Ogólnie to 3 PL w roku to za dużo.
Trasy w tej edycji nieziemsko nieudane ( kilka pod względem trudności a kilka całokształtem).
@Shadow Co do mapmakerów... to jest kilku dobrych w Polsce. Mają inny styl tworzenia niż zagraniczni tacy jak Korre, Bass... ale wciąż potrafią robić trasy. Fakt, że inne, ale potrafią. Dla mnie trackmaking to sztuka. Trzeba wytworzyć swój własny styl i nad nim pracować.... Kto według mnie w Polsce jest dobrym trackmakerem? Santacruz, Shadow, Cobham, Maxer, C. Jack Sparrow. Tych średnich jest więcej min. Ordon i ewentualnie ja. Polscy trackmakerzy mają przerąbane ponieważ nikt nie promuje ich tras. Wrzucą trasę na TMX dadzą ją znajomym, którzy zarzucą awardem zazwyczaj dlatego, ponieważ się znają. I co dalej? Nic. Trasa zostaje zapomniana. Według mnie powinniśmy promować dobre polskie trasy.
_________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
khorinis
Doświadczony driver
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 242
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 9:53 Temat postu: |
|
|
A jak można promować mapmakerów i ich trasy? To oni powinni się starać zaistnieć. A w tym celu powinni wysyłać mapy do esl, wcg, wtedy kiedy jest taka potrzeba. Esl kilka razy w roku zmienia mappacki i zawsze jakiś czas przed rozpoczęciem sezonu, jest czas na wybieranie map.
_________________ "Człowiek uczy się na błędach" - nie jestem człowiekiem
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rafallo
Team Poland
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 108
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 10:12 Temat postu: |
|
|
Świetny pomysł, a żeby następne PL wcześniej zacząć organizować to oczywiste.
Właśnie, nie wiadomo jak zachęcić zagranicznych graczy do robienia map, to chociaż by oni je wybierali (to w sumie będzie dla nich trudniejsze, bo to wymaga czasu), ale w takich wypadku nie było by takich sytuacji jak "kto rozesłał mapę kwali która miała być...?!". A i jeszcze przydało by się, żeby wybieranie map rozpoczęło się przed PL, lub trwało, około 3 miesięcy, to by zaoszczędziło likwidowania cutów w trakcie PL, a do grona graczy co wybierają mapy przydałby się Mixer, bo on łatwo znajduje skróty na mapach.
Na pewno nie ma co organizować PL 3 razy do roku, bo jak będzie rzadziej to każdy będzie na nie czekał, a w takim razie będzie więcej graczy (a co za tym idzie, to drużyn).
Rozgrywki można poprowadzić jak ligę szkocką w piłce nożnej.
Przykład :
Drugi sezon :
1. Jako druga liga - Awans do wyższej ligi
2. Jako druga liga - Baraż o awans do wyższej ligi
3.
4.
-----------------------------
5.
6.
7. - Baraże
8. - Spadek
Prosto, drużyna 5. nie zagra z drużyną 4, czyli ta przerywana linia dzieli ligę na dwie osobne części. Oczywiście to by trwało długo, ale to w zależności od ilości drużyn.
Baraże, nad tym zdaniem zamieściłem tabele, ale pewnie by było mało drużyn w jednej lidze, więc już na niej zamieściłem inne info, o barażach i awansach oraz spadkach.
Kwalifikacje - jak już powiedział Baser można zrobić tydzień z którego najlepsze 4 czasy z dedi się sumuje. Ale inaczej, dedi ostatnio było przerywane (ich wewnętrzne problemy), więc wiele drużyn ma własne serwery, a gdy będą na hasło można robić jak w PiTMC, czyli jeździć i z lokali tak pozliczać.
Jeszcze inaczej, klany wewnętrznie ustalają miedzy sobą najlepsze czasy, Administratorowi przesyłają powtórki żeby zobaczyć, czy nie są one na cheatach czy cp-hackach.
Do tego jeszcze przydały by się zmiany w składach, ale to też w zależności od tego, ile taka liga będzie trwać, ale gdyby ten pomysł wypalił z większą ilością, to zmiany w składach były by w tygodniowej przerwie w trakcie podziału tabeli na pół. A do tego news z tego tygodnia, by każdy wiedział, jakie wzmocnienia znaleźli sobie ich gracze.
Mam nadzieję, że to ktoś przeczyta, i to co ciekawe zachowa.
Pozdrawiam.
_________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
*тсω* IrRed
Emerytowany Admin
Dołączył: 15 Wrz 2007
Ostrzeżeń: 1 Posty: 1013
Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 10:43 Temat postu: |
|
|
Dla Polish League byłoby najlepiej, gdyby został stworzony jej sensowny kalendarz i była osoba za nią odpowiedzialna. Tyle naprawdę wystarczy. Moim zdaniem nie potrzeba żadnych dodatkowych kombinacji. Defacto ósma edycja odbywa się li tylko dlatego, że Baser wziął sprawę 'za jaja' i postawił scenę przed faktem niemal dokonanym. Musi być osoba, która powie: 'robimy tak, tak i tak'. Wtedy wszystko działa najsprawniej i najlepiej. Dyskutować można, ale zwykle z tych dyskusji niewiele wynika, trzeba działać.
1. Kwalifikacje - tutaj najlepiej na argumenty Foxa odpowiedział Envy. Kwalifikacje w takim formacie jak teraz dają szanse zaistnienia w lidze dobrym, acz świeżo powstałym drużynom, w dodatku nie dają dużego pola do ewentualnych 'kantów'. Pomyślmy, gdyby XST miało startować z III ligi, musieliby się teraz zmagać głównie z falą walkowerów, a ewentualni przeciwnicy na których by trafili, nie stanowiliby dla nich prawdopodobnie żadnego wyzwania. Kwalifikacje w obecnej formie pozwalają na to by poziom ligi był wyrównany na tyle na ile to możliwe w danym momencie. Pomiędzy jedną edycją a drugą składy drużyn potrafią się na tyle zmienić, że system awansów/spadków według mnie nie sprawdziłby się. Inną rzeczą jest mapa kwalifikacyjna, która powinna być jedną z najtrudniejszych. Ta z PL8, no cóż, według mnie trochę rozczarowała. Chciałbym nawiązać tutaj do PITMC i mapy Fredzia. Była chamska, to prawda, była wkurzająca, to fakt, bugów można było złapac co niemiara, a niektóre zakręty były ciasne jak ucho igielne, nie było praktycznie szans przejechać jej idealnie dwa razy z rzędu, ale była pomysłowa, oryginalna, charakterystyczna, trudna i przede wszystkim potrafiła rozdzielić ludzi 'po skilu'. Ktoś zaprzeczy?!
2. Tutaj dochodzimy do kolejnej poruszonej kwestii. Mapy. To nieprawda, że w nie mamy dobrych mapmakerów. Jeśli ktoś naprawdę się przyloży to potrafi zrobić świetną mapkę, mimo iż znany nie jest. Tutaj znów posłużę się PITMC. Czy na przykład Abszt jest znanym na świecie i w Polsce mapmakerem ?! Raczej nie, a mimo to zrobił jedną z, przynajmniej moim zdaniem, najlepszych tras PITMC. Takich przypadków jest masa. Wystarczy chcieć. Co do ich wyboru to z kolei należy ustalić kilka zasad:
- primo - nie wiem po jakiego grzyba potrzeba do tego całego sztabu ludzi?! z całym szacunkiem, ale sam Maxer, lub Grono bez problemu poradziliby sobie z wyborem mappacków. Wtedy jeśli mapa wycieka to sprawa jest jasna i nie ma pierdolenia. No sorry m8's ale tak jest. Szopek wybierał mapy na PL5 sam, ja wybierałem na PITMC sam i chyba tragedii nie było.
- secundo - JEŚLI WYSYŁASZ MAPĘ NA PL/PITMC/STC to NIGDZIE jej nie wysyłasz aż do końca turnieju. Taka sytuacja jest niedopuszczalna!!! Pamiętajcie o tym.
- tertio - nie wiem czemu mapy z ESL, TNA czy innych turniejów miałyby być lepsze od tych z PL. Polacy nie gęsi i swoje mapy mają. To jest jedna z cech, które wyróżniają PL ze stosu innych turniejów, poza tym mapki z przedrostkiem PLX pozostają jako, swego rodzaju, spuścizna turnieju i całej sceny.
3. Nie ma co robić z PLS kolejnego ESL Premiership. Jeśli tylko ustalimy terminy i będzie osoba, która ogarnie turniej to będzie tylko lepiej. PL rządzi się swoimi zasadami, jest jakie jest, ale może właśnie dlatego jest takie wyjątkowe, może dlatego właśnie Hack znajduje czas żeby potrenić mapki przed meczem, bo PL to mobilizacja. Bo fajnie jest wygrać w PL choćby jeden mecz.
Poza tym, z całym szacunkiem jaki do Ciebie mam Scooter: może i Polacy powinni bardziej się pokazywać w turniejach ESL, ale przyczyna tego, że Polacy nie grają w międzynarodowych turniejach jest prosta: mamy dużo turniejów na własnej scenie i brakuje zwyczajnie czasu by jeszcze angażować się gdzie indziej. Jeśli popatrzysz na ten mijający już rok, to praktycznie nie było czasu (może poza wakacjami) na próżnowanie. Być może dzięki temu teraz ESL chce nawiązywać z nami współpracę. Czy w wielu przypadkach ESL pozwala graczom na tworzenie ich własnego turnieju sygnowanego oficjalnie przez ESL?! To coś znaczy. I nie mówię tutaj by nie brać udziału w ligach, czy EMS. Wręcz przeciwnie. Ale to, że Polacy rzadko tam grają nie wynika raczej z lenistwa zawodników, ale raczej z tego, że każdy ma jednak jakieś życie prywatne.
Nie chcę być zrozumiany źle. Nie mówię, że nie trzeba zmian w organizacji, ale może zamiast wprowadzać rewolucję trzeba raczej nauczyć się na popełnionych błędach i doskonalić to co mamy, a mamy bardzo fajny turniej, który od dwóch lat powoduje, że cała śmietanka sceny skupia się w weekendy na serwerach.
Się rozpisałem ;p.
_________________
h0lus 9:42:39
dobra ja ide kupic duży pokoj
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
°אא glooooooooooch!
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 338
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 10:55 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jako takie ulepszenie ligi ma sens ale nie można przesadzać bo zatraci się to co w poprzednich edycjach było akurat dobre.Czasami czas oczekiwania na PL jest dobijający tak więc myśle, że wprowadzenie 2 edycji w ciągu roku może być dobrym rozwiązaniem.Tylko tutaj pojawia się też problem odnośnie Skill Ligi - 3 takie turnieje przy dużej ilości turniejów indywidualnych i drużynowych to chyba za dużo.
Kwalifikacje a raczej ich forma jest mi obojętna.Z jednej strony liga to liga więc baraże i spadki są tutaj na miejscu ale z drugiej strony przeebijanie się od 3 do 1 ligi ( czy tam od 2 ) jest minusem takiego rozwiązania.Czy ja wiem czy kwali na TA były aż takie złe ? Pewna losowość może się zdarzyć to wiadomo ale wytrenowana ekipa nie powinna mieć problemów z nie dojechaniem jakiegoś gracza lub jakimś masakrycznym czasem.
Limit jak dla mnie od początku był bez sensu chociaż aż tak bardzo mi nie przeszkadza i rzeczywiście z jego wprowadzeniem wiąże się możliwość większej ilości drużyn startujących w lidze.
Odnośnie mapek to można tutaj długo dyskutować w tym temacie.Moim zdaniem tegoroczna selekcja była źle przeprowadzona.Otwarcie i zamknięcie selekcji w wakacje a start ligi w październiku - lekkie nieporozumienie.Czas na nadsyłanie tras powinien być conajmniej do 3 tygodni, miesiąca do rozpoczęcia ligi.Na własnym przykładzie mogę stwierdzić, że z powodu takiego ograniczenia moje mapy były niedopracowane i kompletnie spalone ( przerost treści nad formą ) i pewnie niektórzy też mogli po pewnym czasie pomyśleć, że mogli poprawić traskę na lepszą.Niektórzy pracują szybciej, niektórzy wolniej dlatego lepiej dać więcej czasu na nadsyłanie tras.
Myśle, że warto byłoby podpatrzyć trochę system nadsyłania trasek z ET Generation gdzie można przysyłac traski cały czas i po jakimś czasie pojawia się ocena traski.Na potrzeby ligi możnaby stworzyć np. forum gdzie dla każdego mapmakera wyrażającego chęc tworzenia mapek na PL byłoby stworzone podforum, do którego miałby dostęp tylko dany mapmaker i admini/osoby wybierające mapki.Mapmaker tworzy tylko nowy temat z traską a admini wypowiadają się co jest źle, co można poprawić.
Odnośnie poprawiania mapek to zastanawiam się jak to w ogóle wyglądało w tej selekcji - czy było to w ogóle możliwe ?
To co kuje w oczy w tym PL to jak dla mnie długośc mapek.Jak narazie poza mapką kwalifikacyjną i mapką Maxera trasy po 52-53s ( mowa o mapkach A,B ).Moim zdaniem traska powinna mieć minimum 55s ale to oczywiście tylko moja opinia.
Na zakończenie chciałbym dodać, że sięganie po trasy z ESL mija się trochę z celem ponieważ to co wyróżnia PL to mapki sygnowane nazwą rozgrywek i tak powinno pozostać.Można poprosić o pomoc zagranicznych mapmakerów ale moim zdaniem w Polsce jest kilku bardzo dobrych mapmakerów i nie ma takiej potrzeby.Wydłużenie i poprawienie selekcji tras powinno pomóc.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
eXiliado skt7
Pirat drogowy
Dołączył: 15 Sty 2009
Ostrzeżeń: 2 Posty: 920
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 11:18 Temat postu: |
|
|
PL 3x w roku? To może być problem.
Wiadomo jak dużo czasu gracze poświęcają na trening dziennie podczas polish league.
Tm różni się od innych gier tym, że ciągle powstają nowe trasy, i żeby dobrze opanować trasę trzeba ładnych parę godzin na nich spędzić. W grach typu cs można grać w 90turniejach na raz, 3mecze dziennie to nie problem, w tm żeby zagrać w 2turniejach na raz trzeba poświęcić dużo czasu.
_________________ Człowiek banda
Jak to mawiali starożytni Egipcjanie o grze na gitarze - "Dopiero kiedy szarpniesz strunę na pełnej kurwie, z full pierdolnięciem, poczujesz 100% Szatana"
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Outsid3r
Pirat drogowy
Dołączył: 27 Kwi 2008
Ostrzeżeń: 1 Posty: 644
Skąd: Strzelce Kraj./Poznań
|
|
Powrót do góry |
|
|
KD OrdonekQ7
Moderator
Dołączył: 26 Paź 2007
Ostrzeżeń: 3 Posty: 1323
Skąd: Śląskie ~ Szczejkowice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cosworth' Abszt
Pirat drogowy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 814
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 15:18 Temat postu: |
|
|
Kwalifikacje - Jak zauważyło kilka osób lekarstwem na kwali jest trudność trasy. Nic dziwnego, że kilka drużyn między sobą miało bardzo małe różnice, jak trasa nie nadawała się, aby przeprowadzać na niej kwalifikacje. Do tego była krótka a powinna mieć z ponad minutę. Przecież od tego jest tydzień aby wyćwiczyć tę trasę i wybrać reprezentującą czwórkę graczy. Tak jak napisał IrRed - powinna to być trasa z pazurem, przy której gracz wyrywa sobie włosy z d..., płacze, niszczy klawiaturę, ale ćwiczy i chce reprezentować team. Taka trasa ćwicząca też charakter
Ogólnie po co zmieniać coś co od kilku lat w miarę sprawdza się. Baraże, spadki itd - na pewno interesujące, ale jak do następnej edycji dojdzie w kilku teamach do przetasowań graczy, przestaną istnieć jedne a powstawać nowe - zrobi się bałagan, dojść może do nieporozumień.
Co do reszty tras - zgadzam się z tym co napisał Nomercy. Okres na zrobienie traski zbyt krótki, potem przerwa, którą można byłoby wykorzystać na dopracowanie dobrych tras. Do tego PL to polski turniej więc po co nam zagraniczni mapmejkerzy? Są trasy lepsze i gorsze, to przecież normalne. Do czasu PL8 wiele sparingów odbywało się na trasach z PL7 więc raczej nie były aż takie złe, pomimo narzekania na nie w trakcie trwania PL7. Tutaj pewnie będzie też podobnie (Choć faktycznie nieco krótkie).
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
DameK
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 14 Lis 2008
Ostrzeżeń: 2 Posty: 255
|
|
Powrót do góry |
|
|
KD Fistashi
Pirat drogowy
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 656
Skąd: Kamienna Góa
|
|
Powrót do góry |
|
|
JarOo
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 20 Wrz 2008
Ostrzeżeń: 1 Posty: 381
Skąd: Ełk
|
|
Powrót do góry |
|
|
=HornET=
Pirat drogowy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 601
Skąd: Wilczanka (lubelskie)
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 16:56 Temat postu: |
|
|
Po co liga na 8 drużyn, żeby BVG, FF, XX i ps miało co rozwalać do 0? Aby robić większą 1 ligę musi się wyrównać najpierw poziom tj. musi być te 6 drużyn między którymi mecze będą trzymać poziom. 2 liga wg już mogłaby zostać rozszerzona.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
*тсω* Fefan
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 354
|
|
Powrót do góry |
|
|
P4G balaganmen
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 13 Sie 2007
Ostrzeżeń: 1 Posty: 310
|
|
Powrót do góry |
|
|
[POL] hack
Team Poland
Dołączył: 06 Maj 2006
Pochwał: 2 Posty: 1225
Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
*тсω* baserone
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 402
Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05 listopada 2009, 18:24 Temat postu: |
|
|
=HornET= napisał: |
Po co liga na 8 drużyn, żeby BVG, FF, XX i ps miało co rozwalać do 0? Aby robić większą 1 ligę musi się wyrównać najpierw poziom tj. musi być te 6 drużyn między którymi mecze będą trzymać poziom. 2 liga wg już mogłaby zostać rozszerzona. |
2 liga moglaby być powiekszona ale chodzilo o to zeby pierwsza i 2 liga trwaly tak samo dlugo.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
[POL] Khasius
ESWC.pl 2k8 winner
Dołączył: 23 Mar 2006
Pochwał: 1 Posty: 555
Skąd: Piechowice
|
|
Powrót do góry |
|
|
P4G balaganmen
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 13 Sie 2007
Ostrzeżeń: 1 Posty: 310
|
|
Powrót do góry |
|
|
*тсω* Fefan
Zaczyna szaleć na ulicach
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 354
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Możesz usuwać swoje posty Nie możesz głosować w ankietach
|
|